ouderwetse muis naar USB converter

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
mathy knaapen
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 16:25
Locatie: beek en donk. .

ouderwetse muis naar USB converter

Bericht door mathy knaapen »

Hallo,

Ik hoor jullie al denken, die kun je gewoon kopen voor een paar tientjes, een driver installeren en klaar, helaas...

Het verhaal:
in onze grove fabriek hebben wij seriele muizen, industrieel en ingebouwd om zo de machines te kunnen bedienen met SCADA. Uitwisselen van deze muizen is niet mogelijk, omdat er geen goed alternatief is. de hedendaagse hebben namelijk touchpads, wat niet werkt met handschoenen.
Nu wij omschakelen naar Wyse Thin Clients, die middels een remote desktopsessie verbinding moeten maken een VM ware op een server, werken onze muizen niet meer. De moderne thin client verwacht aan een USB poort een muis. En de USB naar Seriele converters werken enkel met een driver, die je niet kunt installeren op wyse Thin OS.

Mijn vraag 1:
Heeft iemand een schakeling gemaakt, of kan deze bedenken dat de oude seriele muizen werken als een moderne USB muis?

Mijn vraag 2:
Kan ik van een USB naar PS/2 adapter, de muis connecter afknippen, en er een SUB d 9polige male voor in de plaats aansolderen? Ik heb er al eentje gesloopt, maar loop vast;

PS/2 naam 9 polig SubD
pin 1 data pin ????
pin 2
pin 3 GND pin 5
pin 4 5 volt pin 7 of pin 8
pin 5 Clock pin ?????
pin 6

Een USB naar PS/2 converter werkt goed met een oude PS/2 muis op een thin client, jammer genoeg moet ik nog een stapje verder.

Ik hoop op een goed antwoord.
Bijlagen
opbouwmuis met seriele stekker
opbouwmuis met seriele stekker
9f7161d141e74d7a97f003ee8f020aa8.jpg (46 KiB) 4293 keer bekeken
inbouw muis zoals wij die hebben
inbouw muis zoals wij die hebben
31tlErOYY6L._SX425_.jpg (12.36 KiB) 4293 keer bekeken
goedkoop en goed is niet simpel
goedkoop en simpel is niet goed
goed en simpel is niet goedkoop
Retiredat55
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 30 nov 2009, 20:56
Locatie: Leiderdorp. .. .

Bericht door Retiredat55 »

Je had een bericht gestuurd en vroeg om een antwoord.
Waarom naar mij?
Als je bij Google zoekt op serial mouse to usb converter, vind je diverse oplossingen.

Bijvoorbeeld https://www.onlinekabelshop.nl/usb-naar ... tHEALw_wcB

Ik weet niet of dit je helpt.
Plaats reactie