noodstopschakeling met inschakelvertraging

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
laserhobbyist
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 jul 2022, 13:34

noodstopschakeling met inschakelvertraging

Bericht door laserhobbyist »

Hallo forumleden,

Een laserprojector geeft pas laser output wanneer 2 circuits zijn korgesloten. Een door middel van een sleutelcontact en de 2e door een E-stop circuit. Een projector heeft E-stop aansluiting in de vorm van een XLR of RJ45 aansluiting waarbij 2 pinnen kortgesloten moeten worden. Bijvoorbeeld door een doorgeluste connector of eentje met een noodstopknop ertussen. Onderbreking van het circuit zorgt voor onderbreking van laser output

Niet alle laserprojectoren hebben een 30 seconden inschakelvertraging. Ik ben op zoek naar een simpele schakeling die ik tussen het E-stop circuit kan zetten zodat bij onderbreking (noodstopknop) het E-stop circuit direct wordt onderbroken en bij het inschakelen van de noodstopknop (kortsluiten) pas na ~30 seconden het E-stop circuit wordt kortgesloten.

Heeft iemand een suggestie of voorbeeld ?
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Dan zul je er een voedingsspanning bij moeten hebben.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
laserhobbyist
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 jul 2022, 13:34

Bericht door laserhobbyist »

Dat was mij wel duidelijk :). Als ik de schakeling in de projector bouw dan is er minimaal 5V aanwezig.
Plaats reactie