Audio mixer voor telefoon

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Richard1977
Berichten: 2
Lid geworden op: do 26 jan 2023, 13:14
Locatie: Zeist

Audio mixer voor telefoon

Bericht door Richard1977 »

Dag lezers,

Ik wil kijken of het mij lukt om een audio mixer te maken/krijge/kopen.

Deze moet 1 kanaal hebben voor een vaste telefoonlijn
1 lijn voor externe audio bron
1 Bluetooth mogelijkheid om een headset aan te sluiten voor geluid en microfoon

Doel is om over een headset de telefoon te horen en te kunnen beantwoorden en bijvoorbeeld muziek van een andere bron af te luisteren.
Beide lijnen in moeten over een balans en volume regeling beschikken.

Met dit apparaat kan iemand die blind is de telefoon in zijn ene oor binnen krijgen en de screenreader stem van de pc op zijn andere oor.

Wil iemand mij hierbij helpen?

Alvast dank,

Richard
De zon schijnt altijd, ook als je hem niet ziet.
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Je zou een simpel mengpaneeltje als basis kunnen nemen.
De vaste telefoonlijn is niet zo'n probleem om aan te sluiten middels een audio trafo.
De bluetooth is verrreweg het moeilijkste. Ik denk dat je daarvoor het beste een Raspberry pi 3 kunt nemen. Wordt heel wat uitzoekwerk en programmeerwerk.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Richard1977
Berichten: 2
Lid geworden op: do 26 jan 2023, 13:14
Locatie: Zeist

Bericht door Richard1977 »

Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad gekeken naar een heel simpel mengpaneeltje. Maar ik zit dan inderdaad met de telefoonlijn met name de microfoon. Wat jij uitlegt gaat mijn pet al te boven ik zit niet zo in de electronica. Bluetooth is wenselijk maar usb zou ook mogen om een headset op aan te sluiten. En dan moet het nog betaalbaar blijven ook.

Zelf heb ik zitten denken om een rj11 verbinding te koppelen aan een mini jack voor inkomende geluid/audio. De mic lijn erlangs laten lopen en dit geheel met 2 popmeters door te verbinden aan een usb female
Maar misschien denk ik te simpel en nogmaals ik ben niet echt thuis in deze materie dus hoop dat er iemand is die het eventueel zou kunnen maken.
De zon schijnt altijd, ook als je hem niet ziet.
Plaats reactie