Via bluetooth naar hoortoestellen

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
Ruuth
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 10 apr 2023, 15:45

Via bluetooth naar hoortoestellen

Bericht door Ruuth »

Graag zou ik aan boord de marifoonberichten via bluetooth op mijn hoortoestellen ontvangen, evenals gebeurt met telefoongesprekken.
De marifoon beschikt over een speakeruitgang (12V). Ik had op internet een bluetooth audio apparaat gekocht en de marifoon daarop aangesloten. Het resultaat was rookontwikkeling. Zou iemand mij kunnen/willen begeleiden in dit project. Groet, Ruud
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Re: Via bluetooth naar hoortoestellen

Bericht door smd_lover »

Wat had je dan precies gekocht en hoe precies aangesloten?
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Ruuth
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 10 apr 2023, 15:45

Re: Via bluetooth naar hoortoestellen

Bericht door Ruuth »

Wat ik precies had gekocht kan ik zo vlug niet terug vinden. Een apparaat dat via een usb aansluiting gevoed moest worden. Verder een audio kabeltje met een stereo aansluiting. de stereostekker voor de aansluiting op een tuner heb ik gestript en daarvan één kabel en de massa aangesloten op de luidspreker-aansluiting van de marifoon.
Ik zal zoeken naar het bewuste apparaat en zodra ik iets vind het hier melden. Overigens stel ik het heel erg op prijs dat er al zo snel is gereageerd. Wel bedankt!! Groet, Ruud
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Re: Via bluetooth naar hoortoestellen

Bericht door smd_lover »

Kan dat het probleem ontstaat i.v.m. die massa aansluiting of het signaal was te sterk. Je kunt dit voorkomen door er een audio-trafo tussen te zetten. O.a. Conrad heeft die trafo's....maar kan het daar niet meer vinden.
Zoiets dus:
https://www.okaphone.com/artikel.asp?id=483119
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Ruuth
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 10 apr 2023, 15:45

Re: Via bluetooth naar hoortoestellen

Bericht door Ruuth »

"Signaal te sterk." Dat klinkt heel aannemelijk. Omdat je op een marifoon maar beperkt verkeer hebt waardoor je het resultaat van je geknutsel alleen kunt testen als er toevallig iemand aan het zenden is op het kanaal waar jij op zit, heb ik de squelch open gedraaid om ruis te krijgen en toen kwam er rook.
Ik ga kijken of ik zo'n 'demper' kan vinden. Met bestellen daarvan en ook het bestellen van een nieuw bluetooth apparaat (om nog maar niet over de aansluitingen te spreken) zal enige tijd gemoeid zijn. Daarom laat mijn volgende reactie een tijde op zich wachten, maar ik laat het zeker even weten. Met dank aan de hulp. Groet, Ruud
Ruuth
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 10 apr 2023, 15:45

Re: Via bluetooth naar hoortoestellen

Bericht door Ruuth »

Ben ik toch weer. Lees dat de spanning kleiner moet zijn dan 550mV , terwijl de uitgang van de marifoon 12V is. Daarnaast komen er 4 draadjes uit zo'n ding en dan bekruipt mij als volkomen leek direct een sterk Bakema-gevoel.
Ruuth
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 10 apr 2023, 15:45

Re: Via bluetooth naar hoortoestellen

Bericht door Ruuth »

Het heeft even geduurd, maar hier is het antwoord op de vraag;
Renkforce BTX-1300 Bluetooth muziekzender Bluetooth versie: 3.0 +EDR, SBC 10 m AptX-technologie
Dat was de door mij bij Conrad gekochte zender die ik heb opgeblazen.
Plaats reactie