Niet elektronica vraag echt, wel over apparaat.

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
GW
Berichten: 66
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 14:19
Locatie: Leeuwarden. .. .. .. .. .. .

Niet elektronica vraag echt, wel over apparaat.

Bericht door GW »

Namelijk: de magnetron. Vroeg me af of er merken zijn waar een plastic ring of i.d. in ligt, om ontstaan van roest tegen te gaan waar
de wieltjes overheen draaien. Slijt namelijk nogal snel, maar als wielen niet direct het staal raken, d.m.v. dus b.v. een plastic ring er tussen te plaatsen, valt dat makkelijk te voorkomen, of i.i.g. te zorgen dat het minder snel slijt, leek mij. Zomaar ff een nieuwschierigheidje, en misschien een suggestie.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Re: Niet elektronica vraag echt, wel over apparaat.

Bericht door Mat Janssen »

Onze samsung combi magnetron heeft geen stalen wielen maar een soort heel harde kunststof die nog steeds geen slijtage laat zien en al jaren draait.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Re: Niet elektronica vraag echt, wel over apparaat.

Bericht door nemeg »

Bauknecht heeft ook kunststof wieltjes.
Misschien kun je de wieltjes vervangen voor kunststof of kunstof, om de wieltjes doen.
Wel hitte bestendig als het een combi is.
GW
Berichten: 66
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 14:19
Locatie: Leeuwarden. .. .. .. .. .. .

Re: Niet elektronica vraag echt, wel over apparaat.

Bericht door GW »

Nee, wieltjes zijn wel kunststof, maar die raken direct de geëmailleerde (of hoe het heet) stalen bodem. Dus dacht, het gedeelte waar die de bodem raakt, daar gewoon een soort plastic afneembare ring er tussen zetten, en slijtage daar opgelost lijkt me. Leek me nogal voor de hand, maar zelf nog nooit apparaat gezien, waar er i.d. in zat.
Plaats reactie