Batterij dummy maken voor cameraflitser

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Vleermeneer

Batterij dummy maken voor cameraflitser

Bericht door Vleermeneer »

Ik heb Godox V860ii flitsers. Hier gaat een VB18 batterij in met 11,1 Volt Dc output en 2000mAh/22,2Wh.

Ik wil de capaciteit uitbreiden. Nu bestaat er op deze flitser geen een mogelijkheid om er wat op aan te sluiten. Voor mijn camera bestaan Batterij eliminators/dummies die je weer op een adapterplaat kan aansluiten met een andere accu. Dit wil ik ook voor mijn flitsers. Maar dat betekent dat ik zelf zoiets moet maken.

Opzich, kan je met een 3d printer of simpelweg met een stukje hout wellicht de vorm van de batterij namaken en daar twee contactpunten op maken. Alleen stel dat ik een batterij met 12V output en 20.000mAh aan wil sluiten. Kan dat dan wel? Het is 0,9V over wat de flitser vraagt, dat is een risico las ik ergens.

Wie kan met mij meedenken? Ik heb geen zin om voor het fotoproject dat ik uitvoer allemaal nieuwe flitsers te moeten kopen.
smd_lover
Moderator
Moderator

Re: Batterij dummy maken voor cameraflitser

Bericht door smd_lover »

Een 11,1 V accu heeft 3 lithium cellen. Als die vol geladen is geeft hij 12.6 Volt. Dus tot die spanning kan je sowieso gaan.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Plaats reactie