Hoi mensen,
Ik heb weinig kennis van elektronica. Hopelijk wil iemand mij helpen. Ik zou graag een elektrische luchtklep installeren. Het gaat om deze unit.
Mijn vraag is vrij simpel, denk ik. Kan ik deze gewoon aansluiten op een stopcontact? Waarmee ik dus bedoel dat ik het plastic deel van het stopcontact uit de muur schroef. De bruine draad uit de muur verbind met de schakelaar en die vervolgens met twee andere draden verbind met de klep volgens het getoonde schema. En daarnaast de blauwe draad uit de muur rechtstreeks verbind met de klep, ook volgens het schema. (En de geel/groene draad afkoppel met lasklem). Moet het op die manier gewoon kunnen werken of zie ik hierbij zaken over het hoofd?
Elektrische luchtklep aansluiten
-
-
- Moderator
Re: Elektrische luchtklep aansluiten
Je hebt dan wel de 220V versie nodig. Jouw link verwijst naar de 12V versie. De plaatjes in de link zijn dus misleidend/fout.
De randaarde alleen weglaten als er ook echt geen aansluiting voor is.
De randaarde alleen weglaten als er ook echt geen aansluiting voor is.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
-
Dank je wel.
Ik had ook inderdaad de 220 versie op het oog om te kopen. Ik weet niet precies waarom de link nu opeens naar de 12 ging maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
Ik zie geen mogelijkheid om randaarde aan te sluiten op deze elektromotor. Is dat normaal gesproken wel gangbaar?
Ik heb nog een vervolgvraag. In het gat waar mijn stopcontact zit komt 2x blauw, 2x bruin en 2x Groen/Geel uit de muur. In de stekkerdoos zijn alle 3 kleuren als paartje samengevoegd. Moet ik ik dit nu met blauw en bruin ook doen bij deze elektromotor of juist niet?
Ik weet niet wat de reden is dat elke draad dubbel uit de muur komt. Maar misschien is dat ook wel juist heel gangbaar.
Ik had ook inderdaad de 220 versie op het oog om te kopen. Ik weet niet precies waarom de link nu opeens naar de 12 ging maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
Ik zie geen mogelijkheid om randaarde aan te sluiten op deze elektromotor. Is dat normaal gesproken wel gangbaar?
Ik heb nog een vervolgvraag. In het gat waar mijn stopcontact zit komt 2x blauw, 2x bruin en 2x Groen/Geel uit de muur. In de stekkerdoos zijn alle 3 kleuren als paartje samengevoegd. Moet ik ik dit nu met blauw en bruin ook doen bij deze elektromotor of juist niet?
Ik weet niet wat de reden is dat elke draad dubbel uit de muur komt. Maar misschien is dat ook wel juist heel gangbaar.
-
- Moderator
De draden zitten gewoon doorgelust naar een volgende aansluitpunt.
Nooit verschillende kleuren aan elkaar doen.
Nooit verschillende kleuren aan elkaar doen.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
-
Ik bedoelde niet verschillende kleuren maar dezelfde kleuren aan elkaar.
Ik weet niet wat "De draden zitten gewoon doorgelust naar een volgende aansluitpunt." betekent. Ik heb verder echt geen enkel verstand van elektronica.
Ik weet niet wat "De draden zitten gewoon doorgelust naar een volgende aansluitpunt." betekent. Ik heb verder echt geen enkel verstand van elektronica.
-
- Moderator
Jouw blauwe bij de 2 blauwe aansluiten. Jouw bruine bij de 2 bruine.
-
Bedankt nog! Ik heb het werkende zoals ik het wil.