Aansturing afzuigkap

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Regtir

Aansturing afzuigkap

Bericht door Regtir »

Goedemiddag

Onze Lenoxx afzuigkap reageert niet meer op de afstandsbediening. Zowel de afzuigmotor als de verlichting werken niet meer. Er zitten geen fysieke knoppen op de afzuigkap.
Origineel zaten er 4 standen + uit op.
Wat de oorzaak is kan ik niet vinden. Daarom was het idee om de afstandsbediening + printplaat te vervangen voor onderstaande 3 standen schakelaar en de verlichting apart te schakelen via een draadloze lichtschakelaar. Ik had verwacht één van de 4 standen niet aan te kunnen sluiten (geen probleem om van 4 naar 3 mogelijkheden te gaan.

https://www.ventilatieshop.com/whisper- ... B4QAvD_BwE

Helaas blijkt het niet zo eenvoudig.
Wie kan op basis van de originele situatie helpen met het aansluiten van nieuwe 3 standen schakelaar?
Originele situatie.png
Originele situatie.png (420.28 KiB) 42 keer bekeken
Originele printplaat.png
Originele printplaat.png (705.51 KiB) 42 keer bekeken
Nieuwe schakelaar:
Nieuwe 3 standen schakelaar.png
Nieuwe 3 standen schakelaar.png (370.09 KiB) 42 keer bekeken
Wanneer ik de motor direct aansluit op 230V voeding draait de motor de verkeerde kant op. Via de nieuwe 3 standenschakelaar draait de motor wel de goede kant op als ik de blauwe draad naar de motor aansluit op de de N en de rode draad op HI, MID of LOW. De snelheid van de motor blijft gelijk ongeacht in welke stand ik de rode draad aansluit.
Nieuwe situatie.png
Nieuwe situatie.png (417.68 KiB) 42 keer bekeken
Hoe kan ik de nieuwe printplaat aansluiten zodat ik 3 verschillende standen + uit kan gebruiken via de afstandsbediening?

Hopelijk is bovenstaande duidelijk, mocht er aanvullende informatie nodig zijn, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg,

Regtir
smd_lover
Moderator
Moderator

Re: Aansturing afzuigkap

Bericht door smd_lover »

Je zal wit, paars en bruin wel moeten gebruiken.
Wit voor de lage snelheid, paars voor midden en bruin voor hoge snelheid.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Plaats reactie