In werk in de geluidstudio en kwam dit apparaat tegen, met xlr in en uit en een potmeter op de achterkant.
De kap had ik verwijderd en zie zelf ontworpen printplaten met daarop oa relais en ringkern trafo.
Op het frontpaneel zitten een potmeter en drukknoppen met L en R gemonteerd.
Weet iemand waarvoor deze gebruikt wordt?
mvg Ewout
Wat is dit?
-
Ewouterkabouter
Wat is dit?
Laatst gewijzigd door Ewouterkabouter op wo 6 aug 2025, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ewouterkabouter
Re: Wat is dit?
Nog een foto
-
Mat Janssen
- Moderator

Zo te zien is het een soort DI box die b.v. een asymmetrisch instrument omzet naar een symmetrisch microfoonsignaal. Je kunt het volume ervan regelen en nu moet ik een beetje gokken wat de relais doen. wel of niet de impedantie transformatortjes ertussen of de fase omkeren of zo.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Ewouterkabouter
Top! Dat het iets met de impedantie deed vermoede is al. Ik zie 2 elko's voor het afvlakken...maar die relais...zou dat een kortsluit beveiliging zijn betreft 48v fantoom?
-
Ewouterkabouter
Zouden die 2 drukknoppen het relais activeren? ...ik ga er spanning opzetten vandaag en dit bekijken voordat ik nog meer onnodige vragen stel...thx
-
Mat Janssen
- Moderator

De relais zijn denk ik voor wel of niet via de transformatortjes of de fase 180 graden verschuiven. En de elco voor de voeding.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd