dmx bouwen ?
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Met 16 Mhz moet het kunnen, maar dan moet ik een aanpassing doen in het programma.
Hier dan in de bijlage het schema en het hex bestand voor de stroboscoop. Het is echter wel nog voor een 20 Mhz kristal.
Het is een extra functie geworden in het dmxlite verhaal.
Functie 6 is er bijgekomen.
Zet de functie schakelaar op 6 en je kunt stroboscopen.
Hier dan in de bijlage het schema en het hex bestand voor de stroboscoop. Het is echter wel nog voor een 20 Mhz kristal.
Het is een extra functie geworden in het dmxlite verhaal.
Functie 6 is er bijgekomen.
Zet de functie schakelaar op 6 en je kunt stroboscopen.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Dat kun je kiezen.
Kies je voor F_adres een 3 dan kost je dat 1 adres wn kun je op die manier bij de 8 bits.
Kies je voor F_adres 4 of 5 dan kost je dat dus 8 adressen en dan heeft elke uitgang 255 standen (in geval van optie 5). Bij optie 4 ( servo uit) die loopt dan van 0,5 naar 1,5 msec. puls
Kies je voor F_adres een 3 dan kost je dat 1 adres wn kun je op die manier bij de 8 bits.
Kies je voor F_adres 4 of 5 dan kost je dat dus 8 adressen en dan heeft elke uitgang 255 standen (in geval van optie 5). Bij optie 4 ( servo uit) die loopt dan van 0,5 naar 1,5 msec. puls
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
Ah ok,
Wat eigenlijk mijn bedoeling is, is om het schema van dmx_out_8ch_v2 na te bouwen waarbij iedere uitgang zijn eigen kanaalnummer heeft, en toch maar 2 uitgangsstaten heeft.
Als ik jou dus goed begrijp is dat met de huidige firmware niet mogelijk, maar zou het zo aan te passen zijn dat het wel kan?
Je hoeft nog geen moeite te doen om het aan te passen hoor, als ik weet dat het kan is het voorlopig genoeg.
En dan had ik nog een ander vraagje.
Is het mogelijk om het aantal uitgangen uit te breiden? dus 1 of 2 HEF4094 erbij, zodat ik 16 of 24 uitgangen krijg ? Het is namelijk iets efficienter om alleen zo'n ic erbij te bouwen ipv het erbijplaatsen van een extra pic16f628 terwijl het toch in dezelfde behuizing zit.
Iig al bedankt voor je eerste snelle antwoord.
Laurens
Wat eigenlijk mijn bedoeling is, is om het schema van dmx_out_8ch_v2 na te bouwen waarbij iedere uitgang zijn eigen kanaalnummer heeft, en toch maar 2 uitgangsstaten heeft.
Als ik jou dus goed begrijp is dat met de huidige firmware niet mogelijk, maar zou het zo aan te passen zijn dat het wel kan?
Je hoeft nog geen moeite te doen om het aan te passen hoor, als ik weet dat het kan is het voorlopig genoeg.
En dan had ik nog een ander vraagje.
Is het mogelijk om het aantal uitgangen uit te breiden? dus 1 of 2 HEF4094 erbij, zodat ik 16 of 24 uitgangen krijg ? Het is namelijk iets efficienter om alleen zo'n ic erbij te bouwen ipv het erbijplaatsen van een extra pic16f628 terwijl het toch in dezelfde behuizing zit.
Iig al bedankt voor je eerste snelle antwoord.
Laurens
-
Mat Janssen
- Moderator

16F628A
De schakeling is ondertussen opgebouwd, ik heb alleen een probleempje, de hele tijd zitten stoeien met programmeren en nog een keer enz. totdat ik erachter kwam dat ik een pic16F628A ipv de pic16F628 gebruik, wat dus niet wil werken. Zou ik een bestand kunnen krijgen voor de pic16F628A zodat ik toch verder kan?
Kan deze dan ook meteen aangepast worden zodat iedere digitale uitgang zijn eigen adres heeft?
En zou hierin evt ook ipv 8 digitale uitgangen 24 digitale uitgangen beschikbaar kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Laurens
Kan deze dan ook meteen aangepast worden zodat iedere digitale uitgang zijn eigen adres heeft?
En zou hierin evt ook ipv 8 digitale uitgangen 24 digitale uitgangen beschikbaar kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Laurens
- elektronica amateurtje
-
Mat Janssen
- Moderator

Het hex bestand voor een 16F628 is identiek aan het bestand voor een 16F628A.
Hij moet alleen anders door de programmer worden aangestuurd.
Ik kan voor dat ic er helemaal niks aan doen.
Gewoon naar de juiste programeer software zoeken of een "betere" programmer zoeken die instaat is alle types te kunnen handelen.
Even googelen misschien brengt dat ook iets.
Hij moet alleen anders door de programmer worden aangestuurd.
Ik kan voor dat ic er helemaal niks aan doen.
Gewoon naar de juiste programeer software zoeken of een "betere" programmer zoeken die instaat is alle types te kunnen handelen.
Even googelen misschien brengt dat ook iets.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
ah, ok dan is er misschien iets anders mis,
Ik programmeer met icprog, en volgens dat programma gaat het helemaal goed. Als ik het ic vervolgens uitlees dan komt er ook weer precies uit wat ik erin stop.
In dat geval moet ik dus even verder zoeken naar waar het probleem zit. Misschien enkele suggesties?
Ik programmeer met icprog, en volgens dat programma gaat het helemaal goed. Als ik het ic vervolgens uitlees dan komt er ook weer precies uit wat ik erin stop.
In dat geval moet ik dus even verder zoeken naar waar het probleem zit. Misschien enkele suggesties?
Ik heb helaas geen oscilloscoop tot mijn beschikking, maar als ik ga zitten meten dat meet ik een clockfrequentie van 155 khz op de hcf4094 en ook komt er data binnen, maar wat me opvalt is dat de strobe ingang niet hoog wordt.
ik heb pin 2 en 3 aan +5v gelegd en pin 4 aan massa, wat volgens mij f-adres 3 moet zijn, 8 kanalen digitaal uit.
Dit is wat ik tot zover kon vinden, maar nog steeds niets wat fout lijkt te zijn.
De oscillator werkt wel samen in een andere schakeling, net als de sn75176 dus ik betwijfel of daar het probleem zit.
ik heb pin 2 en 3 aan +5v gelegd en pin 4 aan massa, wat volgens mij f-adres 3 moet zijn, 8 kanalen digitaal uit.
Dit is wat ik tot zover kon vinden, maar nog steeds niets wat fout lijkt te zijn.
De oscillator werkt wel samen in een andere schakeling, net als de sn75176 dus ik betwijfel of daar het probleem zit.