gestabiliseerd of ongestabiliseerd?

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
john w

gestabiliseerd of ongestabiliseerd?

Bericht door john w »

Ik heb een dmx gestuurd relais van velleman, de K8072. Op zich werkt het schakelingetje goed, alleen heeft het af en toe de kuren.
Laatst begon het relais te ratelen, ongeacht het dmx signaal en of dat wel of niet aanwezig was. Nu ben ik aan het zoeken wat dat kan zijn, en nu heeft het apparaatje dit niet! Wat me nu wél opvalt, is dat het kitje ook niet op alle dmx adressen reageert. Kanaal 1 pakt hij zonder problemen, adres 4 of 510 bijvoorbeeld ook. Maar op veel adressen geen reaktie. Het "ratelen" heb ik hier niet kunnen genereren. Misschien was dat een stukje netvervuiling op de lokatie waar ik laatst was? Ondertussen heb ik het stukje dmx lijn in de behuizing gemaakt van de juiste afgeschermde kabel, omdat ik dacht dat de storing van buitenaf kwam. Maar zoals ik al vertelde, blijkt het relais het hier op de werkbank gewoon te doen, buiten dat het niet alle adressen wil gebruiken...
Kan het de voeding zijn? wel of niet gestabiliseerd? Want ik denk dat ik er een gestabiliseerde in heb zitten, en in de papieren word geschreven een een "non regulated power suply" te gebruiken.
Kan dit dit soort probleempjes veroorzaken?
Wat zie ik over het hoofd?

Groeten, John.
bert@ne

Bericht door bert@ne »

Hoi,,

Het kan van alles zijn , een slechte soldeer verbinding een defect onderdeel of misschien de voeding.

Je hebt een voeding nodig die zowel belast als onbelast de zelfde spanning blijft geven, kleine adapters doen dit heel vaak niet .

bert.
Google vind bijna alles ... de rest weet ik al....
Plaats reactie