Remote Control Achterruitverwarming inschakelen
Remote Control Achterruitverwarming inschakelen
Ik heb sinds vandaag een alarminstallatie in de auto met o.a de mogelijkheid tot starten op afstand. Lekker makkelijk in de wintertijd om de ramen alvast te ontdooien.
De achterruitverwarming moet ik echter handmatig inschakelen en dat wil ik ook automatiseren. De verwarming gaat automatisch uit na een bepaalde tijd. Ik vraag me af of ik dit simpel op kan lossen door een extra draadje van een onderdeel van de Remote Control naar de achterruitschakelaar te trekken. Of is dit te makkelijk bedacht?
En van welk onderdeel zou dit dan kunnen zijn?
Bedankt alvast.
Simon
De achterruitverwarming moet ik echter handmatig inschakelen en dat wil ik ook automatiseren. De verwarming gaat automatisch uit na een bepaalde tijd. Ik vraag me af of ik dit simpel op kan lossen door een extra draadje van een onderdeel van de Remote Control naar de achterruitschakelaar te trekken. Of is dit te makkelijk bedacht?
Bedankt alvast.
Simon
Re: Remote Control Achterruitverwarming inschakelen
Start motor dan? Hoe doen ze dat dan met die startonderbreking?LeBaron schreef:Ik heb sinds vandaag een alarminstallatie in de auto met o.a de mogelijkheid tot starten op afstand. Lekker makkelijk in de wintertijd om de ramen alvast te ontdooien.
Bedankt alvast.
Simon
Bij mijn oud dieseltje moet dit handig zijn
Kan je niks maken van als motor draait en het is minder dan 5°c dan ga de achterruit verwarming aan?
Hoi Flupke,
dank je wel voor je reactie.
startonderbreking wordt geactiveert door het alarmsysteem als men probeert weg te rijden zonder het alarm te de-activeren.
er zit (uiteraard) een schakelaar op het dashboard voor de A-verwarming en ik ben nieuwsgierig hoe deze zichzelf uitschakelt na een bepaalde tijd.
zit er een relais in of een B-metaal of wordt dat geregeld door de
bcm. Ik zou de schakelaar kunnen kortsluiten, zodat deze altijd aan is, maar dat lijkt me niet handig. Vooral omdat het een convertable is.
heb je nog tips?
dank je wel voor je reactie.
startonderbreking wordt geactiveert door het alarmsysteem als men probeert weg te rijden zonder het alarm te de-activeren.
er zit (uiteraard) een schakelaar op het dashboard voor de A-verwarming en ik ben nieuwsgierig hoe deze zichzelf uitschakelt na een bepaalde tijd.
zit er een relais in of een B-metaal of wordt dat geregeld door de
bcm. Ik zou de schakelaar kunnen kortsluiten, zodat deze altijd aan is, maar dat lijkt me niet handig. Vooral omdat het een convertable is.
heb je nog tips?
-
smileythebest
- Contacteer:
ik heb nog een vraagje gerelateerd aan dit topic.
ik weet niet of dit mag, maar ik probeer het maar.
Het alarmsysteem heeft ook de mogelijkheid om de kofferbak remote te openen. Een apparaatje om dit electrisch te doen heb ik al, maar de kofferbak komt niet omhoog dmv de kracht van de gasdempers.
Ik moet dus een springveersysteem maken of misschien bestaat er al een apparaatje dat bijvoorbeeld een pin uitschiet en voldoende kracht heeft om de kofferbak een CM of 20 op te drukken. Bijvvorbeeld een deuropener ofzo.
Iemand een idee of weet iemand hoe zoiets heet, zosat ik daarmee verder kom?
Alvast bedankt.
ik weet niet of dit mag, maar ik probeer het maar.
Het alarmsysteem heeft ook de mogelijkheid om de kofferbak remote te openen. Een apparaatje om dit electrisch te doen heb ik al, maar de kofferbak komt niet omhoog dmv de kracht van de gasdempers.
Ik moet dus een springveersysteem maken of misschien bestaat er al een apparaatje dat bijvoorbeeld een pin uitschiet en voldoende kracht heeft om de kofferbak een CM of 20 op te drukken. Bijvvorbeeld een deuropener ofzo.
Iemand een idee of weet iemand hoe zoiets heet, zosat ik daarmee verder kom?
Alvast bedankt.
-
smileythebest
- Contacteer:
-
smileythebest
- Contacteer: