Nieuw project 1/350 enterprise 1701-A refit

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Kitty
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 1:13
Locatie: Eindhoven. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Kitty »

foutje
Laatst gewijzigd door Kitty op wo 5 jun 2019, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Er bestaan 3 types mens op de wereld: Zij die kunnen rekenen en zij die dat niet kunnen.

Live Long And Prosper
Kitty
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 1:13
Locatie: Eindhoven. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Kitty »

Het hele looplicht gebeuren heb ik ook opgelost.
Geen gedoe met 12 of 24 bit shiftregisters die toch nog vanuit de Arduino mkr bestuurd moeten worden.

Nee, beter, een Arduino nano v3 clone uit china kost nog geen 2 euro incl verzendkosten.
Met zo'n ding kun je met 3 outputs en +5V een ws2813 rgb led strip aansturen ( de premium, die heeft 144 LEDs per Meter en kost zo'n 16 euro per meter), waarbij je elke LED afzonderlijk kunt adresseren om de kleur en lichtsterkte te veranderen, en elke led met bijbehorend circuit af kunt knippen met op de scheiding aan allebei de kanten soldeer vlakjes.

zelfstandig opererend dus en geen extra functies in de main loop van de Arduino MKR.

en via zo'n TBD62083APG kan ik gewoon de 5v voor die nano aan en uit schakelen, dus landingslichten aan en uit op 1 output pin van de MKR.

Misschien moet ik hetzelfde doen met de navigatie en running lights , waardoor ik ook de MKR ontlast.
Er bestaan 3 types mens op de wereld: Zij die kunnen rekenen en zij die dat niet kunnen.

Live Long And Prosper
Kitty
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 1:13
Locatie: Eindhoven. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Kitty »

de kogel is door de kerk, als centrale unit ga ik voor de raspberry pi zero W, met een stuk of 4 Arduino nano's verspreid door het model als satelietjes om verschillende secties aan te sturen.
het geeft me toegang tot de besturing via wifi, met de Zero als zijn eigen access point, zodat ik dingen aan of uit kan zetten met een terminal programma, of zelfs een dedicated appje.
Er bestaan 3 types mens op de wereld: Zij die kunnen rekenen en zij die dat niet kunnen.

Live Long And Prosper
Hedalen
Berichten: 125
Lid geworden op: za 17 okt 2015, 19:49
Locatie: . .. .. .

Bericht door Hedalen »

.
Kitty
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 1:13
Locatie: Eindhoven. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Kitty »

Ik ben nu overgestapt op de raspberry PIco
2 cores, die onafhankelijk van elkaar een programma kunnen draaien
Er bestaan 3 types mens op de wereld: Zij die kunnen rekenen en zij die dat niet kunnen.

Live Long And Prosper
Plaats reactie