kan er iemand Solderen op moederbord?

Op deze pagina kun je een advertentie plaatsen als je iets te verkopen hebt of iets zoekt.
Plaats reactie
heddes
Berichten: 1
Lid geworden op: za 13 jun 2020, 17:16
Locatie: meppel

kan er iemand Solderen op moederbord?

Bericht door heddes »

Hallo,

Ik zoek iemand in de buurt van Meppel die in staat is de draden van de koel fan rechtstreeks op het moederbord van een apple macbook pro uit 2011 te solderen. De connector is er af getrokken en de connector aan de fan is ook kapot. Vandaar zou ik graag de draden los op de contactpunten gesoldeerd willen hebben.
Ik zou het ook heel erg leuk vinden als ik hierbij mag zijn om te kijken hoe dit het best gedaan kan worden, ik wil er graag van leren.
Ik kan foto's sturen indien gewenst.
Als iemand dit kan dan hoor ik het graag, ook wat u daar dan voor zou rekenen.

Alvast bedankt!
GW
Berichten: 66
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 14:19
Locatie: Leeuwarden. .. .. .. .. .. .

Bericht door GW »

Ik ben totaal geen professioneel hierin. Maar wat voor mij altijd werkt is gewoon puntjes opzoeken waar het aan moet bevestigt, afzetten met rubberlijm (Goop werkt voor mij prima, engels woord maar ook soort merknaam) dagje laten drogen, zodat dus omliggende verbindingen van de print bedekt zijn. Gewoon dikker stukje soldeer erop smelten, dan draad daaraan solderen, weer klodder rubberlijm erop, en laten drogen weer een dag. Dan volgende aansluiting hetzelfde, wel om denken dat je die dus wel vrij laat bij het eerder afzetten met lijm van eerste contactje. En niet te lang het eerste beetje soldeer er heet op laten, want kans dat dan door gedroogde omliggende lijm smelt dus. Misschien beetje laat, wie weet, dacht ik, misschien nog van nut. Vraag was iemand in de buurt van Meppel, weet het, maar denk, zeg toch maar even, zo moeilijk hoeft het voor beetje goed van lijf en leden persoon niet te zijn.

PS Even algemeen gesteld, als bv 10 draden moet, werkt soms, om en om met lijm af te zetten en te solderen, zodat 5 kan doen, en dag later weer 5. Als begrijpt wat ik bedoel.
Plaats reactie