Sms krijgen als brievenbus wordt geopend

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
Johnny01
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 7 mei 2021, 21:56
Locatie: Belgie

Sms krijgen als brievenbus wordt geopend

Bericht door Johnny01 »

Beste electronica fanaten,

Wat is volgens jullie de de oplossing voor volgend probleem? Het is de bedoeling om vele brievenbussen te plaatsen op strategische hotspots voor een bepaalde dienst. De vraag is aan jullie,of er een mogelijkheid is om per brievenbus dat geopend wordt een sms te ontvangen op mijn gsm? Ik kan geen gebruik maken van WiFi vermits deze brievenbussen zullen verdeeld worden over het ganse land. Hoelang gaat de batterijduur mee van jullie idee en gaat het met een drukschakelaar? Een drukschakelaar vermits ik ook sms wil ontvangen als het donker is

Met vriendelijke groeten,

Johnny
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Als je een lange batterijduur wil halen moet je bij zo'n systeem een schakeling bouwen die de hele module uit houdt, en alleen maar even aan zet als er een brievenbus wordt geopend.
Anders heb je een behoorlijk ruststroomverbruik.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Johnny01
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 7 mei 2021, 21:56
Locatie: Belgie

Bericht door Johnny01 »

Omdat ik hier totaal vreemd mee ben zoek ik dus hulp hiermee, zoals een schema of iemand dat voor mijn bedrijf zo een systeem kan maken?
Johnny01
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 7 mei 2021, 21:56
Locatie: Belgie

Bericht door Johnny01 »

Bedankt voor uw reactie, maar heb geen idee waar de schakeling moet komen op Adafruit32u4 fona om ruststroom uit te schakelen. Deze wordt ook ondersteund door een 2g simkaart en vraag me hierbij ook af voor hoelang nog? Het voorbeeld dat ik heb staat op de Twillio website “build an Iot sensor for your mailbox”. Welke drukschakelaar vermits ik ook tijdens de avonduren een sms wil ontvangen? Graag hoor ik andere voorstellen of oplossingen?
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Ja, je kunt beter gelijk voor een 4G of 5G GSM module gaan. Samen met een arduino en een zuinige aan/uit schakeling.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Johnny01
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 7 mei 2021, 21:56
Locatie: Belgie

Bericht door Johnny01 »

@smd_lover
Welke 5g gsm module heb ik dan nodig?
Welke arduino en welke is een zuinige aan/uit schakeling?
Sorry voor de vele vragen maar zoals gezegd, ik ben een vreemde in deze materie.
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Ik weet zo geen 5G module, wel een 4G module, de SIM808.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Johnny01
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 7 mei 2021, 21:56
Locatie: Belgie

Bericht door Johnny01 »

168 maal bekeken , niemand dat kan helpen?
Plaats reactie