Arduino/Raspberry Pi RF ontvanger + keyfob(s)

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
Scarebus
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 31 jan 2022, 14:03

Arduino/Raspberry Pi RF ontvanger + keyfob(s)

Bericht door Scarebus »

Beste,

Elektronica is voor mij een vrij nieuwe hobby en om er een hoop aspecten van te ontdekken, ben ik bezig met een projectje waarin ik verschillende componenten kan combineren. Verscheidene inputs (o.a. knoppen, lichtsensoren, etc) en outputs (servo's, leds, displays, etc).

Vooralsnog gaat het boven verwachting voorspoedig, maar er is iets waar ik op vastloop.

Ik wil op afstand signalen naar het apparaat kunnen verzenden, geen data, slechts pulsen. Twee afstandsbedieningen, met twee knoppen, waarvan de Arduino of Raspberry Pi (waarschijnlijk die laatste), de vier verschillende pulsen/functies moet kunnen onderscheiden.

Ik zie wel verschillende opties qua 315 en 433MHz RF, maar zie tegelijkertijd door de bomen het bos niet meer (en misschien zit ik ook wel helemaal verkeerd?).

Mijn huidige idee is om een RF ontvanger met twee keyfobs te kopen (en de printplaat over te zetten in een ge3dprinte behuizing), maar het is me eigenlijk nog een beetje een raadsel of ik daarmee mijn doel kan bereiken, want hoe interfacet zo'n ontvanger (I2C?), kan ik daarmee de verschillende keyfobs onderscheiden? Etc.

Kan iemand me in de juiste richting wijzen? Of weet iemand een betere optie om op afstand (op batterij) onderscheidbare pulsen naar een microcontroller te sturen?
Plaats reactie