Schakeling van 18 Vdc naar 8 Vdc

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
Akro58
Berichten: 4
Lid geworden op: di 8 nov 2022, 9:09
Locatie: Wormer. .. .

Schakeling van 18 Vdc naar 8 Vdc

Bericht door Akro58 »

Hoi,

Ik ben nieuw hier, sowieso op een forum, dus ik heb geen idee of ik het goed doe. Ik ben 64 en heb altijd gewerkt als product engineer/chief engineer voor welness producten. Heb wel veel te maken gehad met elektronica, het stuurde namelijk alles aan wat ik maakte/tekende, maar buiten de afmetingen en de werking weet ik 'niets' van :D .

Ik heb last van mijn rug en wil nu een Stoov deken kopen. In deze tijd van energie besparen en duur gas is dit een goede oplossing voor de pijn in mijn rug en de warmte.
De Stoov producten werken op 8 Vdc, voor zover mij bekent. Het verworgen ligt rond de 18 watt. Nu kan ik wel extra accu's bij kopen, maar ik had echter een ander idee.

Ik heb veel DeWalt gereedschap met accu's op 18 volt. Ik zou graag de stroom van deze accu gebruiken om de Stoov deken van stroom te voorzien.

Het gedeelte om de stroom van de accu af te halen, de 'klem', is geen probleem. DeWalt heeft al een USB adapter die misschien om te bouwen is. Eventueel kan ik met de 3D printer daar nog e.e.a. aan veranderen.

Ik ben dus op zoek naar iemand die me op weg kan helpen hoe ik dit kan aanpakken aan de electronica zijde.

Ik ben heel benieuwd !

Vriendelijke groet,

Karo
Wie z'n gemak niet zoekt is lui !
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Je zou eens naar een stepdown converter kunnen zoeken.
https://www.tinytronics.nl/shop/nl/powe ... mbegrenzer
Dit is er al eentje, maar er zijn er nog veel meer.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Akro58
Berichten: 4
Lid geworden op: di 8 nov 2022, 9:09
Locatie: Wormer. .. .

Wat top !

Bericht door Akro58 »

Wat top ! Ik had niet verwacht dat het zo eenvoudig zou zijn ! Dit is inderdaad exact wat ik nodig heb.

Ik heb er al 1 besteld en ga vanmiddag aan de slag om is te kijken hoe e..e.a. in de/een behuizing past.

Dank je wel voor je snelle reactie !

Groet,

Karo
Wie z'n gemak niet zoekt is lui !
Plaats reactie