Hallo,
Ik ben op zoek naar een schakeling waarmee ik een licht kan laten branden op bijvoorbeeld 70% en hetzelfde licht als een remlicht gebruiken op 100% sterkte. Ik weet dat dit mogelijk is voor auto's alleen kan ik de schakeling nergens vinden.
Ik hoor graag of iemand een idee heeft.
Hulp bij een remlicht schakeling
-
dutchlincoln79
eeh, om het wat lastiger te maken: Ik zou dit ook graag willen, maar dan met LED's.
Dan zou het fraai zijn om een printje te maken met een PWM schakeling, waarbij de duty-cycle van beide inputs apart geregeld kan worden, en daarmee de intensiteit ingesteld. Een en ander zou dan ter vervanging van mijn originele achterlichtunit zijn.
Is dit mogelijk, en is dit al eerder gedaan?
Valt mij op dat de nieuwe Volkswagens ook iets dergelijks hebben met de ronde lichten. Wanneer zij dan het knipperlicht aanzetten, wordt het middelste deel oranje-rood afgewisseld. Een erg fraaie oplossing moet ik zeggen.
Dan zou het fraai zijn om een printje te maken met een PWM schakeling, waarbij de duty-cycle van beide inputs apart geregeld kan worden, en daarmee de intensiteit ingesteld. Een en ander zou dan ter vervanging van mijn originele achterlichtunit zijn.
Is dit mogelijk, en is dit al eerder gedaan?
Valt mij op dat de nieuwe Volkswagens ook iets dergelijks hebben met de ronde lichten. Wanneer zij dan het knipperlicht aanzetten, wordt het middelste deel oranje-rood afgewisseld. Een erg fraaie oplossing moet ik zeggen.