motor
motor
ik weet bij na 100% zeker dat het hier niet thuis hoor maar ik probeer het.
ik moet op school een omkeer meganisme maken voor een motor van 5kw.
dus als de motor links om draat dat hy met een schakelaar rechts om gaat draaien.
wij willen dit doen mbv een relais. weet iemand wat voor soort relais we kunnen gebruiken.
ook zal de motor geremt moeten worden al wil je hem omdraaien. weet iemand hoe we dit kunenn doen?
mvg dennis visser.
ik moet op school een omkeer meganisme maken voor een motor van 5kw.
dus als de motor links om draat dat hy met een schakelaar rechts om gaat draaien.
wij willen dit doen mbv een relais. weet iemand wat voor soort relais we kunnen gebruiken.
ook zal de motor geremt moeten worden al wil je hem omdraaien. weet iemand hoe we dit kunenn doen?
mvg dennis visser.
k ben een newbi dus k weet nog nie veel
ow ja dat was ik vergeten te melden em ja het is een 3 fase motor.em ja met een frequentie regelaar zou wel gerinig zijn natuurlijk maar als we dit moeten bouwen op school kan dit wel een duur grapjke worden denk ik.
dus al is er een manier om het met iets van relais te doen is het wel makkelijker..
mvg dennis visser
dus al is er een manier om het met iets van relais te doen is het wel makkelijker..
mvg dennis visser
k ben een newbi dus k weet nog nie veel
-
janvanbree2
- Contacteer:
Voor een 3 fasen motor (onbelast) is remmen totaal zinloos. Die motor gooit zichzelf wel de andere kant op. In belaste toestand is dit wel weer iets anders.
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
-
Mat Janssen
- Moderator

schoolvraag dus nul zal ni nodig zijn, leraar denk zo ver ni nastynus schreef:En de nul niet zekeren ( het kan niet dikwijls genoeg gezegt wordenMat Janssen schreef:Precies het zelfde als een fase hoor.
alleen alles door 3 delen.
30KW op een fase, is 3 keer 10 KW per fase op drie fase.
30A op een fase, is 3 keer 10 A per fase op drie fase.)