Pic Basic Proton

Op deze pagina kun je een advertentie plaatsen als je iets te verkopen hebt of iets zoekt.
Plaats reactie
zorro

Pic Basic Proton

Bericht door zorro »

Hallo S. Onliners,

Ik heb een vraag. Zijn er Onliners dat de full pic Basic van Proton hebben aangeschaft, maar niet tevreden oer zijn en/of overgegaan zijn op AVR? Het is namelijk zo ik heb een paar projecten in gedachte niet teveel en weet ook niet indien het mij zal lukken deze tot een goed einde te brengen. Gezien de huidige prijs bij nieuw aankoop is het nogal prijzig voor een gepensionneerde. In geval je aan een tweede hands zou afkopen (na overeenkomst) gelden de faciliteiten levenslang upgrade en bijstand ? Ik kreeg een vraag van een vriend izake PIC Basic Proton van Crownhill door Fritz gebruikt, hij zou graag als handelaar een relatiegeschenk geven aan een vriend. De koper bezit een BTW nummer, wordt het BTW bedrag terug op zijn rekening gestort (is een Belg) en zijn eventuele problemenbeperking wanneer de begunstigde met zijn cadeau wenst te werke. Indien iemand info kan geven dank ik deze namens mijn vriend bij voorbaat :?
markie

Bericht door markie »

software is volgensmij niet over te kopen er worden licencies uitgegeven aan personen. Software blijft eigendom bedrijf en is dus niet door te verkopen.

dan zou je al een niet-geregistreerde versie moeten hebben. of op naam van de ander blijven zitten.

is de gratis versie niet genoeg voor je dan? je kan er toch nog redelijk mee uit de voeten zo te zien als ik vluchtig kijk welke opties het nog heeft.
zorro

Pic Basic Proton

Bericht door zorro »

Ik wilde eens weten wat er gaande was met de licentie. Trouwens ik heb de vrije versie. Doch een paar maanden terug had ik - geloof ik - op Marktplaats een aankondiging gezien van iemand die zijn pakket verkocht wegens overstap naar een ander systeem. Indien de nu verkregen info juist is, zal de koper (vermoedelijk ter goede trouw) geen aanpassingen kunnen verkrijgen voor zijn programma. De toen gevraagde prijs was iets minder of de originele prijs, ik meen een dertigtal euro's.
Ik vraag mij toch af of dit wel juist is. Stel de eigenaar komt te overlijden, dus moeten de nabestaande dit prog weg werpen !!!!! :roll:
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Nee hoor, wanneer iemand software koopt en die dan weer verkoopt met de officiele papieren en registratie nummers is er niks aan de hand. Niks weg te gooien hoor. En die proton basic wordt geleverd met een usb sleutel. Dus als iemand die sleutel erbij verkoopt is alles ok.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
zorro

Pic Basic Proton

Bericht door zorro »

Hallo Mat,

Uw uitleg is verhelderend en past beter bij wat ik dacht. Ik kan begrijpen dat de software eigendom blijft van de firma en dat je deze niet mag 'kopiëren', plagiaat is ook verboden. Het voorbeeld die ik aanhaalde was dat de man over ging naar AVR. Dus logisch dat hij trachtte zijn geld terug te krijgen om zo zijn nieuw software/hardware te kopen. Natuurlijk kocht de koper het pakket in 'staat waarin het zicht bevindt' , met andere woorden zonder garantie wel aanwezig bij aankoop van een nieuw pakket.
Plaats reactie