meerdere signalen op 1 versterker
meerdere signalen op 1 versterker
voor mijn eigen communicatiemotor ben ik een soort mediabox aan het maken / ontwikkelen. Het idee is om een ipod, een gsm en een navigatiesysteem hierop aan te sluiten. Alles is vanzelfsprekend via een set speakers met mic in mijn helm te horen. Tevens zit alles aangesloten op een pmr portofoon.
Mijn vraag: is het mogelijk om alle drie signalen (ipod / gsm / navi) aan te sluiten op één versterker (vellemankit 3 watt) en de verschillende ingangssignalen te regeln met drie potmeters? In een electronicazaak in Leeuwarden zeiden ze dat ik waarschijnlijk storing krijg om dat de signalen elkaar beinvloeden.
Sowieso zal ik dit weekend alles in elkaar zetten om te kijken wat het doet.
Maar wie heeft een tip waardoor dit misschien toch mogelijk is.
Mijn vraag: is het mogelijk om alle drie signalen (ipod / gsm / navi) aan te sluiten op één versterker (vellemankit 3 watt) en de verschillende ingangssignalen te regeln met drie potmeters? In een electronicazaak in Leeuwarden zeiden ze dat ik waarschijnlijk storing krijg om dat de signalen elkaar beinvloeden.
Sowieso zal ik dit weekend alles in elkaar zetten om te kijken wat het doet.
Maar wie heeft een tip waardoor dit misschien toch mogelijk is.
-
Mat Janssen
- Moderator

Als je elke nieuwe ingang van een eigen volume (instel)potmeter voorziet, en eventueel een buffertje (emittervolger of opamp) dan kun je er wel een paar honderd kwijt op zoiets.
Of dat nuttig is, is natuurlijk de vraag, maar die paar van jouw is geen enkel probleem.
Of dat nuttig is, is natuurlijk de vraag, maar die paar van jouw is geen enkel probleem.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
Nee, dit zal lukken met standaard componenten... als opamp neem je best 741 die zullen ze overal wel hebben.
Visit http://www.cowbeast.be
-
Mat Janssen
- Moderator

Volgens mij is het schema van 741:
De plus voedingsspanning pen 7
De min voedingsspanning pen 4
De opampuitgang pen 6
de min (-) ingang pen 2
de plus (+) ingang pen 3
Weer ff in leektaal:
Met deze aansluiting krijgt ik maar 1 draad naar de versterker (+) vanaf pin 6, maar wat sluit ik nu aan op de (-) ingang van de versterker?
Heb je een vorstel in de optelweerstand
De plus voedingsspanning pen 7
De min voedingsspanning pen 4
De opampuitgang pen 6
de min (-) ingang pen 2
de plus (+) ingang pen 3
Weer ff in leektaal:
Met deze aansluiting krijgt ik maar 1 draad naar de versterker (+) vanaf pin 6, maar wat sluit ik nu aan op de (-) ingang van de versterker?
Heb je een vorstel in de optelweerstand
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Dit kan toch ook opgelost worden met 1 opamp? Een somatorschakelingetje...
Visit http://www.cowbeast.be
-
Mat Janssen
- Moderator