Ik kan er alleen maar van dromen, maar mijn ultimate device zou zijn:
Webcam + server.
Zoom-functie + via electromotor draaibaar beeld van vrijwel 360 graden, allebei via server bestuurbaar.
Encrypted verbinding naar je server thuis/of op internet, (voor de upload van beelden en het beheer van de server) via mobiel internet. (GPRS).
Power-supply: zonnecellen.
Uiterlijk: stealth en onopvallend, uiteraard waterdicht en weerbestendig.
Ingebouwde GPS-module voor locatie-bepaling, zodat je hem kan terugvinden. De GPS-locatie wordt verzonden via SMS, dus ook als je mobiel internet niet functioneert, kan je hem terugvinden.
Eventueel inclusief microfoon. (zover dat mogelijk is met waterdichtheid).
Degene die zoiets in elkaar draait is koning !
Ultimate device
-
Mat Janssen
- Moderator

-
JavaDeveloper
Op http://www.boschsecurity.nl zie ik alleen maar meer van hetzelfde.
High quality camera's met pan & tilt zijn mooi, maar als ze al wireless zijn dan is het bereik om van te huilen. Nog maar niet te spreken over de stroomvoorziening. PoE, voeding via Ethernet is dan nog beter dan een 'wireless' systeem dat je op netstroom moet aansluiten.
Ik kon nergens op die website iets lezen over stroom via zonne-energie.
Ook kon ik nergens iets vinden over een product dat de mogelijkheid faciliteert om te verbinden via een mobiel internet usb-modem.
Ideaal zou zijn als het apparaat een klepje heeft waar je het mobiel-internet modem kunt plaatsen. Dat het gewoon een kwestie is van het apparaat openschroeven, het modem in de USB-poort klikken, dichtschroeven en hij is operationeel
Of is dit gewoon te mooi 
High quality camera's met pan & tilt zijn mooi, maar als ze al wireless zijn dan is het bereik om van te huilen. Nog maar niet te spreken over de stroomvoorziening. PoE, voeding via Ethernet is dan nog beter dan een 'wireless' systeem dat je op netstroom moet aansluiten.
Ik kon nergens op die website iets lezen over stroom via zonne-energie.
Ook kon ik nergens iets vinden over een product dat de mogelijkheid faciliteert om te verbinden via een mobiel internet usb-modem.
Ideaal zou zijn als het apparaat een klepje heeft waar je het mobiel-internet modem kunt plaatsen. Dat het gewoon een kwestie is van het apparaat openschroeven, het modem in de USB-poort klikken, dichtschroeven en hij is operationeel
ook wel zelf te ontwikkelen
Neem een embedded systeem Mini ITX. www.myelectronics.nl voor mini ITX voeding PICOPSU erbij.
webcam creative optia AF. deze heeft auto focus en digitale zoom.
abbonoment bij vodafone data bundel 20 euro per maand ofzo.
gps simpel in te bouwen is gewoon windows based.
en sms tsja.. geen verbinding met internet is geen verbinding met telefoon mast in dit geval..
Neem een embedded systeem Mini ITX. www.myelectronics.nl voor mini ITX voeding PICOPSU erbij.
webcam creative optia AF. deze heeft auto focus en digitale zoom.
abbonoment bij vodafone data bundel 20 euro per maand ofzo.
gps simpel in te bouwen is gewoon windows based.
en sms tsja.. geen verbinding met internet is geen verbinding met telefoon mast in dit geval..