Beste print programma
Beste print programma
Hey iedereen,
wat zouden jullie het beste programma noemen om printen te ontwerpen. Eerst en vooral al alles te kunnen tekenen, en misschien ook testen. En dan kunnen exporteren zonder al teveel kennis over geavanceerde instellingen.
Is miltisim + Ultiboard bv goed, of Eagle?
Thanks!
wat zouden jullie het beste programma noemen om printen te ontwerpen. Eerst en vooral al alles te kunnen tekenen, en misschien ook testen. En dan kunnen exporteren zonder al teveel kennis over geavanceerde instellingen.
Is miltisim + Ultiboard bv goed, of Eagle?
Thanks!
Hallo,
Hier is een link naar de PCB software pagina van de EDUCYPEDIA.
http://www.educypedia.be/electronics/easoftsim.htm
Hier is veel gratis en demo programma's te vinden.
Groeten,
Bertus
Hier is een link naar de PCB software pagina van de EDUCYPEDIA.
http://www.educypedia.be/electronics/easoftsim.htm
Hier is veel gratis en demo programma's te vinden.
Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
- deejayke
- Contacteer:
ik gebruik multisim & ultiboard, en er zit toch een hele hoop componenten in, en als ie der niet in zit maak je hem tog even zelf
qua moeilijkheidsgraad hangt het er natuurlijk van af wat je het beste afgaat. ik heb eerst leren werken met ultiboard dus lukt mij dit persoonlijk beter dan wanneer ik dezelfde print maak maar dan met eagle
kwetet kben nen rare

qua moeilijkheidsgraad hangt het er natuurlijk van af wat je het beste afgaat. ik heb eerst leren werken met ultiboard dus lukt mij dit persoonlijk beter dan wanneer ik dezelfde print maak maar dan met eagle
kwetet kben nen rare
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Hey Stynus...
met het programma werken gaat eigelijk redelijk goed.
Een vraagje heb ik toch nog wel. Componenten toevoegen lukt perfect,
ze verbinden ook. Alleen zit ik met iets vreemd wat waarschijnlijk een instelling is maar ik vind ze toch zo direct niet.
Als je een 74HC08 toevoegt, wat een quad AND gate is, dan zet hij niet de hele DIP 14pins op het schema, maar zet hij elke gate apart op je schema. Als je een ULN2803a toevoegt ofzoiets dan doet hij dit niet. Dan neemt hij wel degelijk het volledige DIP tekeningetje.
Kan ik dit veranderen?
Alvast merci voor de tip, 't werkt wel goed!
met het programma werken gaat eigelijk redelijk goed.
Een vraagje heb ik toch nog wel. Componenten toevoegen lukt perfect,
ze verbinden ook. Alleen zit ik met iets vreemd wat waarschijnlijk een instelling is maar ik vind ze toch zo direct niet.
Als je een 74HC08 toevoegt, wat een quad AND gate is, dan zet hij niet de hele DIP 14pins op het schema, maar zet hij elke gate apart op je schema. Als je een ULN2803a toevoegt ofzoiets dan doet hij dit niet. Dan neemt hij wel degelijk het volledige DIP tekeningetje.
Kan ik dit veranderen?
Alvast merci voor de tip, 't werkt wel goed!