discriminerende digitale bewegingssensoe

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
the hulk

discriminerende digitale bewegingssensoe

Bericht door the hulk »

beste leden

ik ben al een tijdje op zoek naar een digitale bewegingssensor die niet reageert op alle bewegingen.....vb in een winkel wil je weten hoeveel klanten je over de vloer krijgt maar zonder dat die de werknemers bij telt....

thx voor de info
m.v.g peter
nemeg

Bericht door nemeg »

Je kunt de bewegings detector zo monteren dat hij iemand dedecteerd die rechtop loopt.
Het personeel moet allemaal gebukt door de winkel lopen en wordt dan niet gedecteerd.
Iets anders kan ik zo niet bedenken.
Je moet de sensor zo instellen dat hij duidelijk verschil ziet tussen klanten en personeel.
Misschien het personeel een vuurrode jas aan trekken en dan een sensor zoeken die niet op rood reageerd.
Maar of die er zijn.....Ik weet het niet.
Je kunt ook nog een camera monteren met een beeldherkeningsysteem er achter. Het beeld van het personeel wordt herkent en van de klant niet.
Ik denk alleen dat het een erge dure grap wordt.
smileythebest
Contacteer:

Bericht door smileythebest »

en een licht sensor bij de deur? so kan je laten tellen hoeveel klanten er zijn geweest. (dit getal natuurlijk door 2 delen want klanten lopen binnen en buiten)
the hulk

Bericht door the hulk »

bedankt allemaal voor de antwoorden. het is het volgende ik heb maar een kleine budget ter beschikking en het is ook voor een groep minder begaafde jongeren. dus alle hulp is welkom...
het is een spelletje....je hebt een veld met twee ploegen iedere ploeg telt 3 spelers....ik wil dat de spelers voordat ze op het veld komen elk een 1 of een 0 krijgen om de twee ploegen van elkaar te ondersheiden dus vb 2 sensoren als er een speler langs de ene sensor passert krijgt hij een 1 en passeert er een speler langs de andere sensor dan krijgt hij een 0 kun jij mij hierbij helpen welke sensors ik nodig heb enz...mijn voorstel is dat iedere speler één of ander sensor heeft en die krijgt dan een feedback van die andere sensor en zo wordt het een 0 of 1
thx allemaal
m.v.g peter
Plaats reactie