van walkie talkie's een zender maken

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
cybot
Contacteer:

van walkie talkie's een zender maken

Bericht door cybot »

beste allemaal sommige van jullie weten dat mijn vader en moeder een da winkel hebben nou hebben we walkie talkie's gekregen op de folder die niet werken nou ze werken wel aleen op een afstant van 2 a 3 meter maar t piepje in de zender werkt wel tot een meter of 7 nu wil ik de walkei talkie's ombouwen tot 6 arparte zendertjes dus 1 paneel warop ik alles aan en uit kan zetten en dan 6 doosje warin ik iets bou bijv een radio of een lamp nou is mijn vraag kan dit

Alfast bedankt voor de medewerking ik hoop dat dit lukt wat ik allemaal wil ik hoor het graag

Groetjes mark mensink
Bekijk ook mijn site www.markmensink.nl
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer je de piep kunt ontvangen dan kun je deze piep gelijkrichten en een flip-flop mee laten omschakelen. De eerste piep zet alles aan de tweede piep zet dan alles weer uit. enz enz.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
cybot
Contacteer:

Bericht door cybot »

en wat is een flipflop ? nog nooit van gehoord
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Dan zul je toch eerst even google moeten raadplegen of een boekje halen over digitale elektronica, anders wordt het toch wat problematisch voor jou om hier mee verder te gaan.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
deejayke
Contacteer:

Bericht door deejayke »

een flipflop is een geheugenbouwsteen en daar heb je verschillende soorten ma diegene die jy nodig hebt (de simpelste) is een RS-flipflop.
een set reset flipflop dus, als je de ingang set dan wordt de uitgang (Q) hoog, en als je reset dan wordt je uitgang terug laag. ik heb in een van de topics een schematje staan van een rs flipflop opgebouwd uit nen-poorten.

grtzzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
cybot
Contacteer:

Bericht door cybot »

ik ben nog mmaar net met schema's bezig dus er is geen makkelijker manier om dit te maken
maar ik wil wel alles 1 voor 1 aan en uit kunnen doen en er moeten ook meerdere dingen tegelijk aan kunnen

ik hoor het wel
mzzl
Plaats reactie