Kan iemand van jullie iets meer vertellen over de bijgeleverde schakeling? Bijv.: hoe het schema precies werkt, wat er gebeurt, de verbindingen, de gebruikte componenten, communicatie tussen de onderdelen, ...
Het gaat hier om een digitale klok, die in een Altera-bordje kan gestoken worden. Excuses voor de niet optimale kwaliteit, is nl. een screenshot vanuit Maxplus.
Zoals ik kan zien zijn het twee dubbele 10 tellers.
Die beide tot 59 tellen en dan gereset worden en dan weer opnieuw beginnen.
De uitgangen gaan dan naar een multiplexer die om de beurt de eenheden of de tientallen van de betreffende teller op zijn uitgang laat zien.
Voor verdere informatie over de deler en de multiplexer moet je het datablad van de betreffende ic's maar even opzoeken. Het heeft geen zin voor mij om ze te copieren en dan hier aan te plakken.
mat janssen schreef:Zoals ik kan zien zijn het twee dubbele 10 tellers.
Die beide tot 59 tellen en dan gereset worden en dan weer opnieuw beginnen.
De uitgangen gaan dan naar een multiplexer die om de beurt de eenheden of de tientallen van de betreffende teller op zijn uitgang laat zien.
Voor verdere informatie over de deler en de multiplexer moet je het datablad van de betreffende ic's maar even opzoeken. Het heeft geen zin voor mij om ze te copieren en dan hier aan te plakken.