Probleem Texas Instr Rekenmachine TI-83 Plus

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
richard62

Probleem Texas Instr Rekenmachine TI-83 Plus

Bericht door richard62 »

:( De TI-83 Plus van mijn dochter doet het niet meer. Als je hem aan zet, zie je alleen een egaal gearceerd vlak en verder niks. We hebben de tips uit het boekje al geprobeerd, maar die hielpen niet.
Wie kan ons helpen???????????
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

alle baterijen eruit en er terug in (inc backup)

anders de os opnieuw erin zetten met de pc (of gaat dit bij de 83 niet )
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
janvanbree2
Contacteer:

Bericht door janvanbree2 »

die OS vervangen gaat wel maar dan moet het apparaat wel eerst werken...

PS kan ook zijn dat je batterijen (of een ervan) niet goed meer is.
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
RiPKiP
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

Kijk even naar het instellen van het contrast. Dit werd bij ons vroeger nog wel als geintje gedaan, zette je hem aan zag je niets, hadden ze het contrast op zijn laagst gezet. Dit is met een toets combinatie te verhogen weer.

iets + pijltje meende ik

Misschien staat het contrast fout? of idd even de batterije truck incl back up cell. Dit zorgt ook voor een reset van alles :)
Bert
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bert »

RiPKiP schreef:Kijk even naar het instellen van het contrast. Dit werd bij ons vroeger nog wel als geintje gedaan, zette je hem aan zag je niets, hadden ze het contrast op zijn laagst gezet. Dit is met een toets combinatie te verhogen weer.

iets + pijltje meende ik

Misschien staat het contrast fout? of idd even de batterije truck incl back up cell. Dit zorgt ook voor een reset van alles :)
Ik ken het grapje ook. Eerst druk je (eenmaal) op ON. Als je 2ND indrukt en dan de pijl naar boven of naar beneden indrukt zal het contrast veranderen van het scherm.
richard62

Hallo allemaal, dank voor jullie reactie

Bericht door richard62 »

Bert schreef:
RiPKiP schreef:Kijk even naar het instellen van het contrast. Dit werd bij ons vroeger nog wel als geintje gedaan, zette je hem aan zag je niets, hadden ze het contrast op zijn laagst gezet. Dit is met een toets combinatie te verhogen weer.

iets + pijltje meende ik

Ik ken het grapje ook. Eerst druk je (eenmaal) op ON. Als je 2ND indrukt en dan de pijl naar boven of naar beneden indrukt zal het contrast veranderen van het scherm.
Al jullie tips mochten niet baten helaas. Heeft iemand misschien nog een andere tip?
RJ

Bericht door RJ »

Druk kort 2nd in (gele knopje) en laat hem los. Druk direct daarna het pijltje omlaag constant in. Als je op beide knopjes tegelijk drukt gebeurt er niets.
Plaats reactie