Aardstralen meten, veldsterkte meter.

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
marcboey

Aardstralen meten, veldsterkte meter.

Bericht door marcboey »

Hallo,

Ik zou graag een metertje willen maken om aardstralen op te sporen,
Het probleem is ik weet niet welke frequentie de aarde als gronttoon heeft. het moet een heele lage grondtoon zijn omdat de aarde ook een grote bol is he, het is eigentlijk een veldsterkte meter die werkt op de veldsterkte van de aarde. zijn mijn bedenkingen juist of ben ik verkeerd in mijn denken. kan ik diet maken met een sensor die ze gebruiken in een digitaale kompas en waar kan ik deze sensor kopen.

Groetjes,

Marcboey.
the waiter
Contacteer:

Bericht door the waiter »

nooit geweten dat de aarde straalt, behalve dan die paar radioactieve stoffen in de bodem die er vrolijk op los stralen.
If only I and DEAD people can read hex, how many people can read hex?

57006

www.dayslikethis.nl
marcboey

aardstralen.

Bericht door marcboey »

Natuurlijk straalt de aarde een elektromagnetisch veld uit, deze proef kan je zelf doen, je neemt een kompas naar waar slaat de kompas uit? Inderdaad de kompas wijst naar de noordpool, bewijs dat de kompas gestuurd word door het elektromagnetisch veld van de aarde, plus en min trekken elkaar aan dat kan je terugvinden in boeken van natuurkunde voor het lager onderwijs.

Laat maar ik heb de ( grondtoon ) frequentie van de aarde al gevonden.

Marcboey
the waiter
Contacteer:

Bericht door the waiter »

dat is toch gewoon een ordinair magnetisch veld....
If only I and DEAD people can read hex, how many people can read hex?

57006

www.dayslikethis.nl
Stefy

aardstralen

Bericht door Stefy »

Aardstralen zijn inderdaad ordinair magnetisch veld maar ze hebben een zeer lage frequentie 10-9
1 nanoTesla kan je ook zo schrijven 0.000000001
De aardstralen in Brussel zijn 48.000 nanoTesla symbool nT
Ik heb vroeger zo'n scaner gebouwd.

stafy.
nemeg

Bericht door nemeg »

Dus als ik het goed begrijp, zijn aardstralen electromagnetische stralen met een zeer lage freqentie.
En die reageren op een kompas.
Is het dan de noord en de zuidpool die deze aardstralen uitzenden.
De noord en de zuidpool geven dan geen statisch magnetisch veld, maar een wisselend magnetisch veld.
Betekent dit dat de noordpool de zuidpool wordt en andersom. :roll:
Bij een wisselend magnetisch veld gebeurt dit namelijk.
Of zijn aardstralen weer andere stralen dan de magnetische stralen.
Zo te horen is het wazige materie die niet echt duidelijk is.
Althans voor mij.
Joeri Fr

Bericht door Joeri Fr »

Wat wij de bovenkant van de aarde noemen is de noordpool. Deze ligt geografisch enkele graden weg van de magnetische noordpool en deze plaats verandert continu een beetje (zeer weinig).

Gezien je kompasnaald (ook een klein magneetje) zich naar het noorden richt, en niet naar het zuiden, is het veld aan de buitenkant van de aarde van noord naar zuid aan het lopen, en het sluit zicht terug binnenin de aarde. (veldlijnen hebben nl. geen begin of einde, maar zijn gesloten kringen)
Dit wisselt niet (anders zou je kompas mee omklappen en om beurt van noord naar zuid richten), maar het verandert lichtjes in grootte in de tijd (ongeveer 50 µT en geen nT zoals Stefy schreef).

Je kunt het vergelijken met een DC-spanning waar je een AC-spanning op zet met lage frequentie.

Zo simpel.
Plaats reactie