Help

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
mathieu

Help

Bericht door mathieu »

Hoi, kan er mij iemand helpen?
waarvoor deze schakeling precies dient?

Als er iemand bereid is mij te helpen wil je dan je email adres geven zodat ik je de schakeling kan tonen, het is niet zo moeilijk, maar voor een noob als ik is dat een ramp

pray for help :(

schakeling bevat pull down- clamper- buffer -en RC

groeten,

Mathieu[/img]
dj jens
Contacteer:

Bericht door dj jens »

kan je hem als je wilt toch hier even plaatsen? (att an attachment)
want ik ( zullen meerderen mensen ook wel hebben) doen de moeite er niet voor snappie?

:wink:

greetz jens
11 jaar :wink: :?: :idea: :?:
mathieu

Bericht door mathieu »

dit is het schema
Bijlagen
schema
schema
bufferzone.JPG (55.67 KiB) 5203 keer bekeken
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Het is een buffer schakeling. De diodes zijn ervoor dat de ingangspanning niet boven de voeding en onder de voedingsspanning kan komen. Een beveiliging voor de opamp. Het RC filter erachter is om de hogere frequenties te verzwakken.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
mathieu

Bericht door mathieu »

ok, dan nog een vraagje, die weerstand die ervoor staat, wat is zijn nut precies?
wat filtert hij dan precies uit uit die RC kring, waarden die hoger zijn dan ?
en de werking van die spanningsvolger wat doet deze in de kring?

Groeten,

Mathieu
janvanbree2
Contacteer:

Bericht door janvanbree2 »

Die 10k weerstand aan de ingang is ervoor om te zorgen dat wanneer er niks op de ingang aangesloten is, het signaal naar ground (0V) getrokken wordt. Als die er niet zat zou je opamp makkelijk storing opvissen en deze gaan versterken. En dat wil je natuurlijk niet.

De DAC waar deze schakeling voor bedoeld is, kan waarschijnlijk maar heel weinig stroom leveren. De opamp kan meestal wat meer leveren dus zorgt de spanningsvolger er hier voor dat de spanning gelijk blijft maar kan er meer stroom worden afgenomen aan de gebufferde uitgang.

De RC kring filtert zoals Mat al zei hoog frequente signalen uit. dat wil zeggen wanneer de DAC snel van waarde veranderd, dat er wat HF storing mee kan komen naar de uitgang. De RC kring zorgt ervoor dat dit niet in het eindsignaal (DACBuff) terecht komt.
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
Plaats reactie