Ik heb een probleempje met een stereoinstallatie van JVC type CA-E48. Hij leest geen CD's meer. Het is te zeggen, je krijgt steeds de melding "No Disc". Dit probleem heeft zich vroeger ook al voorgedaan maar toen kon ik dit steeds oplossen door de lens van de lezer proper te maken. Nu blijkt dit echter niet meer te lukken.
Zijn er nog zaken die ik kan proberen vooraleer ik deze stereoinstallatie afschrijf? En waar moet ik op letten als ik aan een klasse 1 leserproduct werk?
Niet in de laserled kijken. En als je de lens al heel vaak hebt schoongemaakt, zit hij nu misschien vast en dan kun je hem inderdaad wegbrengen naar de plaats waar ook het geld naar toe gaat als je een nieuwe koopt. (verwijderingsbijdrage)
Als de deur sluit waar de cd in hoort te liggen dan zie je de laser wel nog op en neer bewegen (hij zoekt de cd). Dus volgens mij zit hij niet vast en ik denk dat ook de eindschakelaars nog goed zijn.
Dat is ook de beweging die ik bedoel. Misschien een beetje verkeerd uitgedrukt. Het lensje gaat dus nog steeds een beetje omhoog/omlaag. Maar wat kan ik nogh proberen te veranderen buiten het opkuisen van de lens?
Wanneer het lensje nog netjes op en neer gaat en niks leest dan kunnen er een paar dingen aan de hand zijn. De laserled geeft geen licht. De opnemer is kapot, Het ic daarachter heeft einde levensduur bereikt. Of nog iets anders wat me nu niet invalt.