motor
motor
Is er een motor sterk genoeg om een zeepkist aantedrijven die niet te duur is.
gr.Jaffe
gr.Jaffe
we zijn geen kippen dus zijn we apen:P
-
JARI NETWORKS
Heel vroeger deden wij dat met een solex motortje, liep voor die tijd ook wel goed.
Maar een solex motor zie je nu alleen nog in een museum.
Maar een solex motor zie je nu alleen nog in een museum.
http://pent.no/Vaer.aspx?ID=84337
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
Re: motor
mag ik misschien vragen waar je die dan had gekocht?Flupke schreef:Hoi,
Koop een motor van de brommersloop. (als het mag)
5 jaar terug heb ik 50 betaald voor een suzuki GT250 (6 versnellingen, 2 takt,2 cilinders)
ik ben namelijk voor mijn school een kart aan t bouwen,maar een motor is tegenwoordig een beetje heel erg duur
een beetje ruitenwisser van een auto krijgt de ruitenwisserbladen nog net over je raam heen,laat staan dat hij een zeepkist kan aandrijven,doe hem maar is aan op je auto en houd hem tegen,je zal zien,er is weinig kracht voor nodig om hem tegen te houdenstynus schreef:ruitenwissermotor van een grote auto.
een 250cc incl. versnellingen is redelijk zwaar (in aantal kg).
een 2-takt 49cc zal het lichtste zijn als je een ontploffingsmotor zoekt.
Die vind je ook in oude brommers en als het meezit vind je misschien een oude honda custom of camino. Deze hebben riemaandrijving met een slipkoppeling wat het overbouwen een stuk eenvoudiger maakt.
Misschien eens zien op een site of forum voor go-karts. Ze doen er daar altijd wel een oud model van de hand. Ook zonder motor, dan heb je ineens een chassis.
een 2-takt 49cc zal het lichtste zijn als je een ontploffingsmotor zoekt.
Die vind je ook in oude brommers en als het meezit vind je misschien een oude honda custom of camino. Deze hebben riemaandrijving met een slipkoppeling wat het overbouwen een stuk eenvoudiger maakt.
Misschien eens zien op een site of forum voor go-karts. Ze doen er daar altijd wel een oud model van de hand. Ook zonder motor, dan heb je ineens een chassis.
http://www.motorsloopbg.be/ daar was die gt250 2 jaar terug 50
Als je van een grasmaaier pakt dam is het gemakkelijker ene te nemen met een horizontale as.
Koppeling van zelftrekkers van grasmaaiers zijn zeer snel stuk en te licht.
Van die engelse grasmaaiers is de koppeling op de motor ook te licht om het maximaal vermogen over te brengen.
Ik deed de overbrenging vroeger met een dubbele v riem.
Als je van een grasmaaier pakt dam is het gemakkelijker ene te nemen met een horizontale as.
Koppeling van zelftrekkers van grasmaaiers zijn zeer snel stuk en te licht.
Van die engelse grasmaaiers is de koppeling op de motor ook te licht om het maximaal vermogen over te brengen.
Ik deed de overbrenging vroeger met een dubbele v riem.