Mijn mini-keten (Sony MHC-RG33) geeft soms geen geluid aan 1 kant, als ik er een tik op geef doet hij het meestal weer.
Dit is wsl al een tijdje zo. Ik zit meestal dicht bij die box die het wel doet dus bij laag volume merk ik het niet snel als de andere uitvalt.
Ik heb hem opengemaakt maar nu is het heel moeilijk om te ontdekken wat er precies mis is. Ik wikkel wat aan alle componnenten op de powertrap ( het is met een versterker IC) maar soms begint hij vanzelf weer te spelen ook als ik er niet op tik en het wikkelen en experimenteren heeft geen succes.
Ik heb er al lang spijt van dat ik die gekocht heb, de cd speler heeft eigenlijk bijna nooit perfect gewerkt. Bij het eerste nr van de cd haperde hij al veel na een half jaar. Ik heb hem daarvoor binnen gebracht tijdens de garantie en er zit een nieuwe laser in, hij durft echter nog wel eens haperen.
Waarschijnlijk is er bij het transport naar Sony, of bij het vervangen van de laser ergens iets losgeraakt waardoor ik nu soms geen geluid meer krijg uit de rechtse uitgang.
Van het ene gehaper naar het andere dus
Volgens mij klinkt die kant die soms hapert doffer dan de andere kant, dat gehaper zal wel slecht zijn voor dat versterker-IC. (of zijn er andere componenten die afzien? elco's?)
En nu mijn vragen... weet iemand raad? tips?
Kan ik een schema vinden van deze mini-keten?
Ik vond enkel een site waarop je de user manual kunt kopen en de email-adressen op de site's van Sony werken niet.
groeten