Wilde graag weten hoe het eigenlijk zit met de werking van een UPS noodstroomvoorziening. Wil voor een projektje een grotere capaciteit maken dan wat m`n UPS nu heeft. Weet dat er een batterij inzit maar hoeveel volt is zo`n ding dan ? 12 of 24 VDC ? En zou je als batterij ook van die tractie batterijen kunnen gebruiken ?
werking is een acculader die een accu laad en een omvormer van de accuspanning terug naar 230V.
Extra accu's kan je normaal zo parallel hangen maar dan duurt het langer voor dat het is volgeladen.
Degene die ik heb geopend was voorzien van een aantal 12 volt loodaccu's in serie. (ik meen 5 stuks van 12 volt- 7 Ah of iets meer)
En wanneer de accuspanning te laag wordt schakelt de UPS zichzelf af. (storing)
En zo'n apparaat heeft voldoende energie om die deur te openen, echter hou wel rekening met de mogelijke inschakelstroom die aanzienlijk kan zijn en de UPS in storing kan brengen.
Vooruitlopend op een mogelijke vraag: die UPS kun je aan de 230 volt zijde niet parallel aan het net hangen voor terugvoeding...)
GvH-E
ruudje schreef:Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch.
Kan je voor nood met een ups een roldeur voor een voordeur openen ?
Zo ja, heb ik dan aan een 1000va genoeg.
Het is alleen maar om 1 keer te kunnen openen, al is het maar een meter.
M.v.g.r. Ruud.
ja het kan of 1000VA voldoendee is weet ik niet.. Ik werk zelf in de TD bij theater automatisering. hierin kan het systeem nog enkele minuten op krachtstroom en paar 100A nog draaien. maar hier hangt prijskaartje aan natuurlijk. echter ons systeem mag dus niet direct stilvallen vanwege de veiligheid.