ph en temp meter.

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
computerman30

ph en temp meter.

Bericht door computerman30 »

Goede avond allemaal,

Ik als aquarium bezitter ben op zoek naar een schema om een ph en temp meter te bouwen.

wie heeft hier iets van liggen.

hoor graag van jullie.

computerman
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Hier een schema dat het signaal van een pH probe omzet naar een DC signaal.
Bijlagen
pH-probe.GIF
pH-probe.GIF (2.65 KiB) 3880 keer bekeken
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
computerman30

Bericht door computerman30 »

Hoi Mat,

bij deze heb ik even de gegevens gevonden en na gevraagd van de PH probe. ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Meetapparaten voor water- en bodemkwaliteit
Verkeerde pH-waarden, een te hoog of te laag zuurstofgehalte of een slechte geleidbaarheid van het water kunnen allemaal oorzaak zijn vanvissterfte, slechte plantengroei of het mislukken van onderzoeken in scholen of laboratoria. Als de slechte conditie van het water zichtbaar wordt, is het meestal al te laat. Met deze meetapparatuur controleert u de belangrijke parameters van water of andere vloeistoffen eenvoudig, snel en nauwkeurig.

Meetbereik 0 - 14 pH
Resolutie 0,01 pH

Technische spec.:
Meetbereik pH-waarde 0-14 pH
Nauwkeurigheid pH-waarde ± 0,05 pH
Te gebruiken bij temperaturen van 0 tot 50 °C
Voedingsspanning 9 V dc
Afm. (bxhxt) 68 x 205 x 30 mm
Gewicht 220 g
Resolutie pH-waarde 0,01 pH.

Dit is echter een PH probe die op 9v DC wordt aangesloten en ik zag in het schema 5 volt DC staan dus is mijn vraag nu moet ik voor deze probe het schema nog aanpassen zodat deze aangezet wordt via 9volt en de rest op 5 volt blijft of zou u hier nog even naar willen kijken.

Nu vroeg ik echter of het mogelijk was een bepaald bereik in de software te maken maar als het makelijker is om van 0 tot 14ph te maken en dan met een nauwkeurigere meting tussen de 4 en de 10 ph of zo.

Graag hoor ik van U of U hier voldoende info aan hebt en is dat zo dan wens ik U veel suc6 alvast met het schrijven van de software.

Nogmaals bedankt

mvg,

computerman
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Om er 9 volt bij te maken is natuurlijk geen probleem maar ik weet nu nog niet wat er uit deze meter komt. Geeft hij die getallen op een displaytje wat op die meetprobe zit of staat ergens op een draadje een bepaalde code of geeft hij een stroompje uit die dan de waarde voorsteld. Dat moet ik allemaal ook even weten.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie