Ik zou boxen / klankkasten willen bouwen.
Maar ik ben op zoek achter afmetingen of schema om zo een goede kast te bouwen,
niet te groot zodat ze nog handelbaar zijn om ze te kunnen verplaatsen .
Ik heb hier als onderdelen / componenten
Woofers van het merk beyma c 15 - 541
tweeters of mid beyma cp - 140
filter rcf fc s32
Ik weet dat het volume van de kast in liters word gemeten .
Maar dat laat ik aan profs over
Heeft er soms iemand zo iets liggen van afm ??
Mvg ... D ...
Speaker kasten bouwen
Speaker kasten bouwen
Als we iets vragen lijken we dom !!
Als we niets vragen blijven we dom !!!
Als we niets vragen blijven we dom !!!
-
Mandy
Hey Dracul,
Ik heb bij Google ''loudspeaker box schematic" ingetikt, er komt dan wel wat fotos boven water, maar echte tekeningen zijn denk ik beschermd.
Die speakers die je hebt zijn trouwens behoorlijk duur, althans ik zag iets van dat merk en dat was in de 200 euro!!! Dat worden dus dure speakers en dan kan je beter naar zo n speciale winkel, waar je de bouwpakket kunt uitkiezen.
Je weet dan zeker dat je kast wordt zoals hij moet zijn. Zelf zagen kan problemen geven. Als je toch al zulke goede speakers wilt gebruiken, zou ik dat doen.
Mandy
Ik heb bij Google ''loudspeaker box schematic" ingetikt, er komt dan wel wat fotos boven water, maar echte tekeningen zijn denk ik beschermd.
Die speakers die je hebt zijn trouwens behoorlijk duur, althans ik zag iets van dat merk en dat was in de 200 euro!!! Dat worden dus dure speakers en dan kan je beter naar zo n speciale winkel, waar je de bouwpakket kunt uitkiezen.
Je weet dan zeker dat je kast wordt zoals hij moet zijn. Zelf zagen kan problemen geven. Als je toch al zulke goede speakers wilt gebruiken, zou ik dat doen.
Mandy
-
Mandy
Hoi Dracul,
Ik ben ook een beetje op de zelfbouw speaker kasten tour, ik bouw ze voor in mijn auto. Ik heb een tijdschrift gekocht dat heet Hobby hifi.
Ze hebben ook een site, die heet www.hobbyhifi.de
Het is dus duits, maar er staan tekeningen in.
Ik kan er een beetje in wegdromen en duits lezen. Een leuke combinatie
Ik ben ook een beetje op de zelfbouw speaker kasten tour, ik bouw ze voor in mijn auto. Ik heb een tijdschrift gekocht dat heet Hobby hifi.
Ze hebben ook een site, die heet www.hobbyhifi.de
Het is dus duits, maar er staan tekeningen in.
Ik kan er een beetje in wegdromen en duits lezen. Een leuke combinatie
-
Mandy
Ohh wirklich dumm!!! Ik heb vandaag de speaker ingebouwd en ja hoor...
Ik had de speakers ontworpen op de maat van de standaard stoelen, maar ik ben eindelijk bijna klaar met het naaien van de M3 stoel en die is veel breeder, waardoor de speaker niet meer past
Er blijft zo weinig ruimte over, ik zou niet weten wat voor speaker ik nu moet ontwerpen. Eventueel in de deurpaneel zelf monteren, maar ik denk dat het niet goed is voor het geluid. Met als klankkast het raammechanisme er tussen
Echt weer een dom concept van de blonde geit Mandy...
Ik de deur dichtslaan. Tok! Die extra hendel steekt halverwege de diepte van de speaker. Al die tijd beter kunnen besteden aan een CV met alarm of zo
Ik had de speakers ontworpen op de maat van de standaard stoelen, maar ik ben eindelijk bijna klaar met het naaien van de M3 stoel en die is veel breeder, waardoor de speaker niet meer past
Er blijft zo weinig ruimte over, ik zou niet weten wat voor speaker ik nu moet ontwerpen. Eventueel in de deurpaneel zelf monteren, maar ik denk dat het niet goed is voor het geluid. Met als klankkast het raammechanisme er tussen
Echt weer een dom concept van de blonde geit Mandy...
Ik de deur dichtslaan. Tok! Die extra hendel steekt halverwege de diepte van de speaker. Al die tijd beter kunnen besteden aan een CV met alarm of zo
Speaker kasten
Hei Mandy, gaat eens te raad bij Stynus. Als je zijn site bekijkt zul je merken dat hij zijn handen goed kan gebruiken, dus misschien weet hij raad met je probleem.