Ambilight
Ambilight
ik wil zelf ambilight gaan na bouwen voor mijn sony tv. Kan ik dan van de scart gewoon de R G B signalen uitlezen, en deze versterken om zo leds aan te sturen? weet iemand wat de uitgang is van de scart? dus tussen welke voltages de waarden liggen? en kan de scart poort dit leveren of moet ik een aansturing maken die in 255 trapjes de led kan aansturen en als stuursignaal het scart signaal krijgt? iemand een idee?
sterkte:P Dit is een veelbesproken onderwerp op tweakers. En volgens mij heeft nog niemand het voor mekaar met zijn tv. Wel ambilight voor de pc dmv een software progje en de com poort voor communicatie met de pic
veel leesplezier:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /ambilight
veel leesplezier:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /ambilight
Ik loop zelf ook al een tijdje met dit idee rond
maar wat een lang draadje daar op GOT zeg..
Het zal inderdaad niet zo simpel zijn als een paar torren en RGB-leds op de scart. Zal toch eejn stevige micro-processor aan te passen moeten komen.
succes! Als ik weer eens wat tijd heb ga ik er ook mee experimenteren..
PaWoN
Het zal inderdaad niet zo simpel zijn als een paar torren en RGB-leds op de scart. Zal toch eejn stevige micro-processor aan te passen moeten komen.
succes! Als ik weer eens wat tijd heb ga ik er ook mee experimenteren..
PaWoN
Laat je eigen elektronica-projecten aan de wereld zien. Of bekijk de vele projecten van onze andere members. http://www.showyourprojects.com
Ha! Goed dat er nog iemand in geïnteresseerd is om dit te maken.
Mat schreef ooit:
Er zijn ic"s in de handel (zelfs in elke tv zitten ze in) die het video signaal naar rgb omzet.
Het signaal dat via de antenne binnen komt (of scart plug) is nl cvbs en dit ic moet er dan rgb van maken anders kan de beeldbuis niet juist aangestuurd worden.
Ik zou zeggen gebruik zoeen ic, maak van elke kleur een gemiddelde waarde over een paar frames en gebruik dat voor je aansturing van de leds.
Succes er verder mee. Als het hier verder gaat volg ik het wel.
Mat schreef ooit:
Er zijn ic"s in de handel (zelfs in elke tv zitten ze in) die het video signaal naar rgb omzet.
Het signaal dat via de antenne binnen komt (of scart plug) is nl cvbs en dit ic moet er dan rgb van maken anders kan de beeldbuis niet juist aangestuurd worden.
Ik zou zeggen gebruik zoeen ic, maak van elke kleur een gemiddelde waarde over een paar frames en gebruik dat voor je aansturing van de leds.
Succes er verder mee. Als het hier verder gaat volg ik het wel.
ik zou de 5150atm van TI nemen als video processor.
Dan is het beeld vanuit de scart al digitaal.
Naar het schijnt is het dan wel veel te snel om iets mee te doen met een µC.
volgens wat ik gelezen heb, kun je dan via een CPLD de resolutie verlagen naar bvb 10x6 pixels. Die kun je dan met je µC bewerken om gemiddelde waarden te maken.
Echter weet ik niet goed hoe zo'n CPLD werkt. Er moet software in, maar hoe? En welke? Weet iemand dit?
Of gaat dit terugbrengen van de resolutie ook via een andere manier?
Dan is het beeld vanuit de scart al digitaal.
Naar het schijnt is het dan wel veel te snel om iets mee te doen met een µC.
volgens wat ik gelezen heb, kun je dan via een CPLD de resolutie verlagen naar bvb 10x6 pixels. Die kun je dan met je µC bewerken om gemiddelde waarden te maken.
Echter weet ik niet goed hoe zo'n CPLD werkt. Er moet software in, maar hoe? En welke? Weet iemand dit?
Of gaat dit terugbrengen van de resolutie ook via een andere manier?
-
Mat Janssen
- Moderator

-
Mat Janssen
- Moderator

Het cvbs signaal begrijp ik.
Maar kan me iemand een link of zo toespelen voor het RGB signaal?
Google geeft me vele sites, maar tot nu toe nog geen enkel met de signaaldefinitie. (dit is wrschlk niet gelijk aan VGA?).
en is het cvsb signaal die uit de scart vna een tv komt dan ineens ook enkel het signaal van het kanaal waar je naar kijkt?
(ik ken (nog) niet zoveel van tv's)
Maar kan me iemand een link of zo toespelen voor het RGB signaal?
Google geeft me vele sites, maar tot nu toe nog geen enkel met de signaaldefinitie. (dit is wrschlk niet gelijk aan VGA?).
en is het cvsb signaal die uit de scart vna een tv komt dan ineens ook enkel het signaal van het kanaal waar je naar kijkt?
(ik ken (nog) niet zoveel van tv's)
-
Mat Janssen
- Moderator