Wie weet of het mogelijk is om een luidsprekeruitgang te gebruiken als line-in voor een versterker waarbij de luidspreker wel gewoon aangesloten blijft .
ik heb al wat geprobeerd met wat weerstanden om het ingang signaal te verlagen dit lukt wel maar als ik hem wat harder zet gaat het fout
dus ik wil van een aangeloten speaker een ingangsignaal aftappen...
wie helpt me aan een schematje?
Speaker uitgang als ingang versterker gebruiken (auto)
-
Mat Janssen
- Moderator

tja dat zal niet gaan de radio is geintergreerd in de auto (espace III)
De radio heeft geen fysieke volumeknop alles via het stuur of afstand bediening. Het zal wel gaan als het echt moet maar aangezien de extra versterker alleen 2 woofers aansturen zoek ik liever een makkelijke oplossing via de luidspreker uitgang.. toch bedankt.
De radio heeft geen fysieke volumeknop alles via het stuur of afstand bediening. Het zal wel gaan als het echt moet maar aangezien de extra versterker alleen 2 woofers aansturen zoek ik liever een makkelijke oplossing via de luidspreker uitgang.. toch bedankt.
Zo'n kastje bestaat uit een set scheidingscondensatoren en een spanningsdeler.
Die condensatoren moeten ertussen omdat er in moderne autoradio's meestal brugversterkers worden gebruikt, waarbij de speaker zweeft tussen de uitgangen van twee versterkers.
Die staan ieder voor zich dan op de halve accuspanning.
Ga je daar nu een verzwakker aanhangen zonder condensatoren, dan sluit je een van beide brugkanalen kort naar massa, en blaas je de radio op.
Inderdaad zijn die dingen wel verkrijgbaar bij een caraudio boer.
Die condensatoren moeten ertussen omdat er in moderne autoradio's meestal brugversterkers worden gebruikt, waarbij de speaker zweeft tussen de uitgangen van twee versterkers.
Die staan ieder voor zich dan op de halve accuspanning.
Ga je daar nu een verzwakker aanhangen zonder condensatoren, dan sluit je een van beide brugkanalen kort naar massa, en blaas je de radio op.
Inderdaad zijn die dingen wel verkrijgbaar bij een caraudio boer.
- Ratings are for transistors.....tubes have guidelines. -
- deejayke
- Contacteer:
op deze site heeft zo ooit al een schakeling gestaan om een line out te maken van een versterker uitgang...
hier is de link
http://www-d-o-t-elektronicaforum-d-o-t ... light=line
groenten
hier is de link
http://www-d-o-t-elektronicaforum-d-o-t ... light=line
groenten
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
-
GvH-E
Of probeer waarmee je begonnen bent en neem nu van zowel li. als re. de + luidsprekeraansluitingen t.o.v. de massa van je autoradio.
Dit signaal kun je met een 1 Kohm potmeter verzwakken. (waarde niet kritisch)
Bij voorkeur de massa van je radio zelf nemen en niet elders een massa.
Gaat dit toch niet storingsvrij dan koop je een signaalisolator. Daarin zitten scheidingstrafootjes die je via een verzwakker (1 Kohm potmeter) op je l.s. kan zetten. GvH-E
Dit signaal kun je met een 1 Kohm potmeter verzwakken. (waarde niet kritisch)
Bij voorkeur de massa van je radio zelf nemen en niet elders een massa.
Gaat dit toch niet storingsvrij dan koop je een signaalisolator. Daarin zitten scheidingstrafootjes die je via een verzwakker (1 Kohm potmeter) op je l.s. kan zetten. GvH-E