versteker bruggen
versteker bruggen
heej
ik heb een versterker van 2 X 120 watt 4 Ohm. ik wil die bruggen hoe kan ik dat het beste doen? gewoon achter elkaar in serie zetten? en hoeveel vermogen hou ik dan nog over? (kun je dat gewoon bij elkaar optellen)
mvg
matty
ik heb een versterker van 2 X 120 watt 4 Ohm. ik wil die bruggen hoe kan ik dat het beste doen? gewoon achter elkaar in serie zetten? en hoeveel vermogen hou ik dan nog over? (kun je dat gewoon bij elkaar optellen)
mvg
matty
Hallo,
Voor het in "brug" schakelen van een versterker heb je een fasedraaier nodig.
Zie de volgende link hoe dit gaat:
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/48
Er staat ook een beschrijving bij.
Veel succes,
Bertus
Voor het in "brug" schakelen van een versterker heb je een fasedraaier nodig.
Zie de volgende link hoe dit gaat:
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/48
Er staat ook een beschrijving bij.
Veel succes,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
nu heb ik nog een vraag
die formule die er staat in de link snap ik niet echt. ik snap dat niet met die V. dit staat in de tekst: De spanning links van R5 moet 12 V zijn. De weerstand is volgens de volgende formule uit te rekenen: R = (V - 12) / 0,0015. Hierin is R de weerstand van R5 en V de voedingsspanning rechts van R5.
alvast bedankt
matty
die formule die er staat in de link snap ik niet echt. ik snap dat niet met die V. dit staat in de tekst: De spanning links van R5 moet 12 V zijn. De weerstand is volgens de volgende formule uit te rekenen: R = (V - 12) / 0,0015. Hierin is R de weerstand van R5 en V de voedingsspanning rechts van R5.
alvast bedankt
matty