De schakeling werkt.
Ik heb hem nu voor me liggen.
Gaat de LED wel uit als je van T2 de basis met de emiter verbind?
100 Leds via relais of condesator ?
Zo is weer ff geleden maar was ook ff heel druk 
Om meteen met de deur in huis te vallen, de schakeling werkt nu.
Probleem was doordat ik vloeimiddel gebruikt had s39 is de tweede transistor op een of andere wijze doorverbonde.
Heb hele plaatje gereinigd en weer een nieuwe trans erop tadaa.
Helemaal happy.
Weer wat geleerd
geen vloeimiddelen gebruiken dus.
Iedereen bedankt voor het meedenken !!!!
Groetjes Pim
Om meteen met de deur in huis te vallen, de schakeling werkt nu.
Probleem was doordat ik vloeimiddel gebruikt had s39 is de tweede transistor op een of andere wijze doorverbonde.
Heb hele plaatje gereinigd en weer een nieuwe trans erop tadaa.
Helemaal happy.
Weer wat geleerd
Iedereen bedankt voor het meedenken !!!!
Groetjes Pim
Hallo,
Hier even een quote van een ander forum over S39.
het komt van de site:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=69236
Mischien wat voor het grovere werk, maarja.
QUOTE:
Binnenkort niet meer verkrijgbaar, uitloop van dit soldeer nu in de electronica het loodvrij solderen verplicht is. ( RoHs)
S 39 ABSOLUUT niet gebruiken, vreet de verbinding op, het zuur daarin werkt gewoon door na het solderen...
De te solderen draden met een mesje ff schoonkrabben, goede harskern soldeer ( nu wat in voorraad halen) en een goede schone soldeerbout punt met aangepast vermogen voor de te solderen verbinding, 30 tot 60 watt voor kabels in auto's is normaal voldoende voor normal draad.
Vaak wordt er te koud gesoldeerd waardoor het hars vloeimiddel zijn werk niet goed kan doen en de hechting onvoldoende is, na het goed vloeien van het soldeer de verbinding niet bewegen tot je ziet dat het soldeer is gestold.
ENDE QUOTE.
Het is dus een sterk zuur dat door blijft werken, zelfs als de verbinding gemaakt is.
Groeten,
Bertus
Hier even een quote van een ander forum over S39.
het komt van de site:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=69236
Mischien wat voor het grovere werk, maarja.
QUOTE:
Binnenkort niet meer verkrijgbaar, uitloop van dit soldeer nu in de electronica het loodvrij solderen verplicht is. ( RoHs)
S 39 ABSOLUUT niet gebruiken, vreet de verbinding op, het zuur daarin werkt gewoon door na het solderen...
De te solderen draden met een mesje ff schoonkrabben, goede harskern soldeer ( nu wat in voorraad halen) en een goede schone soldeerbout punt met aangepast vermogen voor de te solderen verbinding, 30 tot 60 watt voor kabels in auto's is normaal voldoende voor normal draad.
Vaak wordt er te koud gesoldeerd waardoor het hars vloeimiddel zijn werk niet goed kan doen en de hechting onvoldoende is, na het goed vloeien van het soldeer de verbinding niet bewegen tot je ziet dat het soldeer is gestold.
ENDE QUOTE.
Het is dus een sterk zuur dat door blijft werken, zelfs als de verbinding gemaakt is.
Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
- deejayke
- Contacteer:
s-39 wordt inderdaad gebruikt om buizen aan elkaar te solderen, al denk ik dat je best opteert om buizen aan elkaar te lassen ipv te solderen. ik heb s-39 nog gebruikt gehad in het 2de middelbaar om koperdraad (1.5 carre) te solderen (3D en andere knutselwerkjes). met goede solduur en een beetje oefening heb je die s39 zelfs niet nodig 
grtzzz
grtzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro