Gezocht: Draadweerstand, warmtedraad,...
Gezocht: Draadweerstand, warmtedraad,...
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een draadweerstand, ook gekend als een warmtedraad en waarschijnlijk heeft het ook nog andere namen...
Jammer genoeg heb ik nog geen enkel winkel gevonden die dit heeft... om de verzendingskosten te drukken, ben ik vooral op zoek naar een winkel in Belgi
Ik ben op zoek naar een draadweerstand, ook gekend als een warmtedraad en waarschijnlijk heeft het ook nog andere namen...
Jammer genoeg heb ik nog geen enkel winkel gevonden die dit heeft... om de verzendingskosten te drukken, ben ik vooral op zoek naar een winkel in Belgi
If I'm not back in 5 minutes... just wait longer!
Hallo,
Bedoel je dit, verkrijgbaar bij conraad.be.
Weerstandsdraad 10Ohm Ø0,25mm Bestnr.: 429023 - 8A
Weerstandsdraad 28Ohm Ø0,15mm Bestnr.: 429031 - 8A
Weerstandsdraad 63Ohm Ø0,10mm Bestnr.: 429066 - 8A
Weerstandsdraad 100Ohm Ø0,08mm Bestnr.: 429074 - 8A
Weerstandsdraad 5 Ohm Ø0,35mm Bestnr.: 429909 - 8A
Weerstandsdraad 2,5Ohm Ø0,5mm Bestnr.: 429015 - 8A
Groeten,
Bertus
Bedoel je dit, verkrijgbaar bij conraad.be.
Weerstandsdraad 10Ohm Ø0,25mm Bestnr.: 429023 - 8A
Weerstandsdraad 28Ohm Ø0,15mm Bestnr.: 429031 - 8A
Weerstandsdraad 63Ohm Ø0,10mm Bestnr.: 429066 - 8A
Weerstandsdraad 100Ohm Ø0,08mm Bestnr.: 429074 - 8A
Weerstandsdraad 5 Ohm Ø0,35mm Bestnr.: 429909 - 8A
Weerstandsdraad 2,5Ohm Ø0,5mm Bestnr.: 429015 - 8A
Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Eh? Bestaat dat?Keires schreef:Ja maar het moet wel geisoleerde zijn!
Al bedankt!
Voor welke toepassing ga je het gebruiken?
Et Toto - "Allesomvattend" - Boeip.nl
Het is zo dat ik een broedmachine moet herstellen, deze maakt gebruikt van een weerstandsdraad, volgens mij eentje van 30W
Ik denkt dat de weerstand van deze draad is afgenomen (door oxidatie? of veroudering, kan dit?) Waardoor er een grotere stroom doorloopt en de zekering dus doorslaat...
Al bedankt mensen
Mvg, Keires
Ik denkt dat de weerstand van deze draad is afgenomen (door oxidatie? of veroudering, kan dit?) Waardoor er een grotere stroom doorloopt en de zekering dus doorslaat...
Al bedankt mensen
Mvg, Keires
Heb ooit gezien dat iemand dat deed met een gloeilampKeires schreef:Het is zo dat ik een broedmachine moet herstellen, deze maakt gebruikt van een weerstandsdraad, volgens mij eentje van 30W
Al bedankt mensen
Mvg, Keires
-
JARI NETWORKS
en dit???
http://www.elektrische-vloerverwarming. ... 161a37919a
bekend als tracingkabel
groetjes jan
http://www.elektrische-vloerverwarming. ... 161a37919a
bekend als tracingkabel
groetjes jan
http://pent.no/Vaer.aspx?ID=84337
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
600 MOH
tot nu toe koudste temp -29,9
De logica van Windows: klik op START om af te sluiten.
Mijn verrekijker vergroot 10x, maar bij de 11e keer werkte hij ook nog
Geeft dit dan warmte?
Btw voor een ander project ben ik ook nog op zoek naar een soort van connector, die ik op mijn print plaats. En door middel van een andere connector (dus mannelijk en vrouwelijk), kan ik 2 draden (2 polig dus), namelijk de voedingsspanning aansluiten op mijn print... maar ik weet niet goed hoe dit juist heet, dus ik vind het ook moeilijk terug.. het moet wel zo'n 3A kunnen verdragen.
Alvast bedankt!
Btw voor een ander project ben ik ook nog op zoek naar een soort van connector, die ik op mijn print plaats. En door middel van een andere connector (dus mannelijk en vrouwelijk), kan ik 2 draden (2 polig dus), namelijk de voedingsspanning aansluiten op mijn print... maar ik weet niet goed hoe dit juist heet, dus ik vind het ook moeilijk terug.. het moet wel zo'n 3A kunnen verdragen.
Alvast bedankt!
-
GvH-E
Bij welke spanning werkt dat bewuste element van 30 watt?
Zit er geen massasluiting in waardoor de zekering aanspreekt?
Een weerstanddraad kan zelf nooit in weerstandwaarde dalen, ook niet door oxidatie.
Wel kan er tussen gewikkeld draad onderling sluiting ontstaan door beschadiging, maar dan blijft de R waarde vrijwel gelijk.
Bij constataandraad is de oxide een isolator.
Bedenk dat bij vervanging door een geheel ander element of schakeling, bijv. faseaansnijding e.d. dat bij een defect oververhitting en brand het gevolg kan zijn!
GvH-E
Zit er geen massasluiting in waardoor de zekering aanspreekt?
Een weerstanddraad kan zelf nooit in weerstandwaarde dalen, ook niet door oxidatie.
Wel kan er tussen gewikkeld draad onderling sluiting ontstaan door beschadiging, maar dan blijft de R waarde vrijwel gelijk.
Bij constataandraad is de oxide een isolator.
Bedenk dat bij vervanging door een geheel ander element of schakeling, bijv. faseaansnijding e.d. dat bij een defect oververhitting en brand het gevolg kan zijn!
GvH-E
-
Gompy
Waarom zou de weerstandsdraad niet op 220 Volt werken ?
Iedere haardroger, el.kacheltje, wasmachineverwarming enz werken allemaal op 220 Volt.
Ga eens naar de kringloopwinkel en koop daar een oude haarfohn oid.
Sloop het verwarmingselement uit het apparaat en je hebt je verwarmingselement.
Je zou zelfs via het type plaatje op het apparaat het vermogen kunnen selecteren.
Iedere haardroger, el.kacheltje, wasmachineverwarming enz werken allemaal op 220 Volt.
Ga eens naar de kringloopwinkel en koop daar een oude haarfohn oid.
Sloop het verwarmingselement uit het apparaat en je hebt je verwarmingselement.
Je zou zelfs via het type plaatje op het apparaat het vermogen kunnen selecteren.
-
Gompy