LED TEKST
LED TEKST
Hallo mensen,
Als politieagent deel ik toch wel een beetje dezelfde interesse als jullie hier allemaal zij het met minder ervaring en tijd. Vandaag was ik bij een bekende fabrikant van uitrustig voor politievoertuigen op zoek naar een bord met ledjes dat aan de buitenzijde van de zonneklep wordt gehangen en via de sigarenaansteker kan worden aangezet. Op het bord verschijnt dan in rode of blauwe ledjes (STOP POLITIE waarbij de leds afwisselnd het woord STOP en POLITIE weergeven) Toen ik achter de prijs vroeg had ik geluk dat ik op een stoel zat.... Er wordt zomaar eens eventjes 500 Euro zonder BTW gerekend per bordje!!!! Nu wou ik eigelijk zelf zoiets maken maar daarbij moet ik toch vragen naar jullie kennis en hulp. Wie kent zo'n schakeling? Waar kan ik de printplaat eventueel laten maken? Wie kan hulp bieden? Alle hulp is welkom.
ALvast bedankt.
Peter
Als politieagent deel ik toch wel een beetje dezelfde interesse als jullie hier allemaal zij het met minder ervaring en tijd. Vandaag was ik bij een bekende fabrikant van uitrustig voor politievoertuigen op zoek naar een bord met ledjes dat aan de buitenzijde van de zonneklep wordt gehangen en via de sigarenaansteker kan worden aangezet. Op het bord verschijnt dan in rode of blauwe ledjes (STOP POLITIE waarbij de leds afwisselnd het woord STOP en POLITIE weergeven) Toen ik achter de prijs vroeg had ik geluk dat ik op een stoel zat.... Er wordt zomaar eens eventjes 500 Euro zonder BTW gerekend per bordje!!!! Nu wou ik eigelijk zelf zoiets maken maar daarbij moet ik toch vragen naar jullie kennis en hulp. Wie kent zo'n schakeling? Waar kan ik de printplaat eventueel laten maken? Wie kan hulp bieden? Alle hulp is welkom.
ALvast bedankt.
Peter
-
Gompy
Velleman verkoop kant en klare bouwpakketjes........en voor veel minder geld.
http://www.velleman.be/es/nl/product/se ... lichtkrant
Ik begin nu ook te snappen waarom die bekeuringen steeds duurder worden, we moeten het verkeerde bestedingspatroon van de politie bekostigen.
http://www.velleman.be/es/nl/product/se ... lichtkrant
Ik begin nu ook te snappen waarom die bekeuringen steeds duurder worden, we moeten het verkeerde bestedingspatroon van de politie bekostigen.
Ja, je ongenoegen kan ik begrijpen. Het is wel zo dat er in ons land maar enkele firma's zulke zaken verkopen. Er wordt dan volgens mij wel groot misbruik gemaakt van de prijzen voor dergelijke uitrusting. Misschien als ik het pakketje zelf kan maken dat dit al een beetje helpt om de bekeuringen terug wat goedkoper te maken... 
-
Gompy
De bedrijven weten met wie ze zaken doen en weten ook dat de overheid niet op een *centen* kijkt.
De overheid denkt ook dat ze iets bijzonders kopen, het is immers voor de politie, waar niet iedereen mee in de rondte rijdt.
Er wordt opdracht gegeven om *iets* te maken terwijl het op iedere hoek van de straat te koop is.
Dagelijks heb ik met onze *niets wetende kantoormensen* te maken die van alles en nog wat bedenken waarvan ze denken dat het bijzonder is, dus ik kijk nergens meer van op......niet wat ze ervoor over hebben als wat ze al niet verzinnen
Ga eens bij een goede electronica winkel langs, zij hebben gegarandeerd documentatie, en misschien zelfs een werkend model, van lichtkranten.
De overheid denkt ook dat ze iets bijzonders kopen, het is immers voor de politie, waar niet iedereen mee in de rondte rijdt.
Er wordt opdracht gegeven om *iets* te maken terwijl het op iedere hoek van de straat te koop is.
Dagelijks heb ik met onze *niets wetende kantoormensen* te maken die van alles en nog wat bedenken waarvan ze denken dat het bijzonder is, dus ik kijk nergens meer van op......niet wat ze ervoor over hebben als wat ze al niet verzinnen
Ga eens bij een goede electronica winkel langs, zij hebben gegarandeerd documentatie, en misschien zelfs een werkend model, van lichtkranten.
Ja inderdaad, ben het er volledig mee eens. Alhoewel ik moet zeggen dat onze politiezone toch wel op een euro kijkt hoor. Het feit dat bijvoorbeeld de lichtkranten zo duur zijn maakt dat ze ze ook niet aanschaffen. Voor ons is dat spijtig natuurlijk. De agent op de straat en daarbij hoor ik ook, moet het dan met minder middelen stellen. Ik zal eens rondkijken in een elektronica winkel. Aangezien het te betalen is uit eigen beurs dan...
-
Gompy
Het is simpel. Ons nieuwste dienstvoertuig heeft zoiets nog nodig. Dat zijn we eens met de collega's. We zijn ongeveer met 30. Dus 100 : 30 = Een kleine bijdrage van iedereen en we zijn gesteld he. Het klinkt bizar. ik weet het maar toch is het zo. Zo vroeg ik tijdens de ombouw van ons nieuwe wagen of we een relais konden laten installeren die zorgt voor "alternating headlights". Je weet wel, de grootlichten die meeknipperen met de strobo's op het dak. Te duur was het antwoord. Zo'n module kost 250 Euro. Ben er zeker van de het makkelijk zelf te doen is maar mijn kennis rijkt zover niet spijtig genoeg. Misschien allemaal overbodig zou je kunnen zeggen maar voor ons betekenen die lichten allemaal een stuk zichtbaarheid en veiligheid.
moeten de wagens niet allemaal aan speciale eisen voldoen??? waaronder zo;n lichtkrant erin??
volgens mij worden ze gewoon volgens bouw regels opgebouwd zover ik weet.
zoiezo zit je ermee met je eigen brouwsels dat stel een burger rijd door na het stop teken en gaat verhaal halen bij de rechter dat het bord niet voldoet aan de regels.. blablabla..
vraag je collegas maar in belgie met hun afwijkende diameter borden ze hebben een hoop bekeuringen kunnen verscheuren.
zoek dat ook eens uit
volgens mij worden ze gewoon volgens bouw regels opgebouwd zover ik weet.
zoiezo zit je ermee met je eigen brouwsels dat stel een burger rijd door na het stop teken en gaat verhaal halen bij de rechter dat het bord niet voldoet aan de regels.. blablabla..
vraag je collegas maar in belgie met hun afwijkende diameter borden ze hebben een hoop bekeuringen kunnen verscheuren.
zoek dat ook eens uit
-
GvH-E
Toch wil ik hier een ander bericht laten horen.
Naar mijn mening wordt er te amateuristisch gedacht over prijzen, zowel betreft het materiaal als ook de bouw uren en bijkomende kosten die er zijn voor het runnen van een bedrijf.
Het is geen publieks- massa artikel, moet ook zijn bedieningspaneel hebben, op 12 volt bedrijfszeker werken in alle omstandigheden!
Waarschijnlijk ook met dag en nacht intensiteit regeling. Is dus niet te vergelijken met een Velleman setje!
Je kunt geen printje achter de klep ophangen met tuimelschakelaars in een donker hoekje!
Zakelijk gezien vind ik de prijs dus niet extreem hoog.
Daarnaast zal er ook op dit gebied ook concurentie onder de fabrikanten zijn die extreme prijzen afstraft.
En dat geldt globaal ook voor de schakeling van de grootlicht koplampen.
GvH-E
Naar mijn mening wordt er te amateuristisch gedacht over prijzen, zowel betreft het materiaal als ook de bouw uren en bijkomende kosten die er zijn voor het runnen van een bedrijf.
Het is geen publieks- massa artikel, moet ook zijn bedieningspaneel hebben, op 12 volt bedrijfszeker werken in alle omstandigheden!
Waarschijnlijk ook met dag en nacht intensiteit regeling. Is dus niet te vergelijken met een Velleman setje!
Je kunt geen printje achter de klep ophangen met tuimelschakelaars in een donker hoekje!
Zakelijk gezien vind ik de prijs dus niet extreem hoog.
Daarnaast zal er ook op dit gebied ook concurentie onder de fabrikanten zijn die extreme prijzen afstraft.
En dat geldt globaal ook voor de schakeling van de grootlicht koplampen.
GvH-E
-
Gompy
Afgelopen week is de rookmachine van onze BHV stuk gegaan.
Leverancier gebeld en reperatie zou ongeveer 300 euro zijn, pompje defect en moet uit Amerika komen, en pompje moet door ons zelf gemonteerd worden.
Een kleine zoektocht op internet naar het merk leverde een pompje op voor maar 49,95 euro, gewoon uit voorraad leverbaar hier in Nederland.
Zou ik willen hobbyen, dan zou ik ook een pompje uit een (defecte) senseo kunnen nemen, dat zijn nl de zelfde pompjes.
De rookmachine is gekocht door een kantoorpik zonder enige kennis van zaken bij een zgn leverancier van BHV-middelen.
Het zelfde apparaat wordt verkocht bij de Kijkshop en Mediamarkt voor nog geen 1/4 van de prijs welke de zgn BHV-middelenleverancier heeft gerekend.
Zelfde merk, zelfde capaciteit, zelfde importeur.
En ga me nu niet vertellen dat je speciale politie-leds hebt, of speciale politie pic's of dat er speciale politie programmers worden gebruikt voor een lichtkrantje.
Er zijn alleen speciale politie prijzen.
http://www.mampa.nl/N_frame.html?http://www.mampa.nl/
Leverancier gebeld en reperatie zou ongeveer 300 euro zijn, pompje defect en moet uit Amerika komen, en pompje moet door ons zelf gemonteerd worden.
Een kleine zoektocht op internet naar het merk leverde een pompje op voor maar 49,95 euro, gewoon uit voorraad leverbaar hier in Nederland.
Zou ik willen hobbyen, dan zou ik ook een pompje uit een (defecte) senseo kunnen nemen, dat zijn nl de zelfde pompjes.
De rookmachine is gekocht door een kantoorpik zonder enige kennis van zaken bij een zgn leverancier van BHV-middelen.
Het zelfde apparaat wordt verkocht bij de Kijkshop en Mediamarkt voor nog geen 1/4 van de prijs welke de zgn BHV-middelenleverancier heeft gerekend.
Zelfde merk, zelfde capaciteit, zelfde importeur.
En ga me nu niet vertellen dat je speciale politie-leds hebt, of speciale politie pic's of dat er speciale politie programmers worden gebruikt voor een lichtkrantje.
Er zijn alleen speciale politie prijzen.
http://www.mampa.nl/N_frame.html?http://www.mampa.nl/
Bij mijn weten zijn de lichten van een politievoertuig in België niet aan regels gebonden. Ik kan mischien verkeerd zijn maar ik denk het niet. Ik moet wel zeggen dat de lichtkrant die ik bekeek bij dat bedrijf opgebouwd was uit fijne heldere leds waar tevens een lichtsensor inzat die de leds 's nachts dimt om de bestuurders niet te verblinden. Dat werkt ook zo bij onze smart arrow die op het politievoertuig staat. Deze heeft ook een ingebouwde lichtkrant maar kan spijtig genoeg niet al rijdend worden gebruikt wegens het feit dat hij in gebruik vertikaal op het dak staat. Ik zou me wel eens één zo'n goedkope lichtkrant willen aanschaffen en zien wat het resultaat is. Nu 500 EUro vind ik echt wel met de haren getrokken hoor. Leds zijn leds en de rest van materiaal dat erin zit.... Het zal zijn omdat het voor de poltie is he...
500 euro voor een lichtkrant speciaal gebouwd is omgerekend niet eens zo gek duur..
moet ook geen houtje touwtje kwaliteit zijn vergeet dat niet.
leds uit china zijn leuk maar kwaliteit is minder + wat veel mensen onderschatten bij een lichtkrant elke led moet uitdezelfde batch komen. dit maakt het zo duur.
het werk wat er aan zit om een kleine aantal te maken is veel meer dan grote aantallen.
ik weet op mijn vorige stage dat voor een 4 regelige lichtkrant voor in de kantine al gauw zo;n 3000 euro wordt gevraagd met een rs232 interfaceje. dus kastje 4 regels 7 hoog 60 breed.
1600 leds * 0,10 = 160 euro aan leds alleen al (inkoop).
moet ook geen houtje touwtje kwaliteit zijn vergeet dat niet.
leds uit china zijn leuk maar kwaliteit is minder + wat veel mensen onderschatten bij een lichtkrant elke led moet uitdezelfde batch komen. dit maakt het zo duur.
het werk wat er aan zit om een kleine aantal te maken is veel meer dan grote aantallen.
ik weet op mijn vorige stage dat voor een 4 regelige lichtkrant voor in de kantine al gauw zo;n 3000 euro wordt gevraagd met een rs232 interfaceje. dus kastje 4 regels 7 hoog 60 breed.
1600 leds * 0,10 = 160 euro aan leds alleen al (inkoop).