Hallo Bertus, een paar dagen ertussenuit geweest .. Ik zag net je opmerking. Delfi C3 is vandaag met succes gelanceerd en vanavond komt ie binnen bereik van de nederlandse radioamateur ..
Ja .. zo'n kleine satelliet heeft nog heel wat info via radio naar aarde te sturen hi
Een kleine 10 jaar alweer geleden zou ik mogelijk een toevoeging afleveren bij het HAMSAT VUSat project ( dat ging niet door omdat ik ivm andere dingen - helaas - niet meteen ja kon zeggen ) .. In die tijd al kon er klein en compact gebouwd worden : ik had een ATV zender ( compleet, en geschikt voor in orbit ) liggen die kleiner was als een pakje sigaretten .. Deze zou dan deel hebben uitgemaakt van VUSat.
Overigens is VUSat : 63 x 63 x 55 cm .....
Gegroet, Leon PC1L.
Naschrift : gisteren heb ik geconstateerd dat de signalen van Delfi-C3 ( gisteren gelanceerd ) erg goed zijn. Gisterenavond had ik hem op de TLM beacon downlink heel even s 9 .. ( antenne was wel een beam ) dat is gezien het toegepaste vermogen erg goed te noemen, de sprieten die het downlink turnstile systeem vormen werken zeer waarschijnlijk alle zonder probleem.