USB -> Bluetooth

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie

Is het stom dat een usb-> bluetooth adapter niet bestaat ?

Ja
1
20%
Nee
1
20%
Het bestaat gewoon wel
3
60%

Totaal aantal stemmen: 5

JavaDeveloper

USB -> Bluetooth

Bericht door JavaDeveloper »

Ik ben een ICT'er, ( heb wel enig verstand van hardware en electro) maar ik zit met een vraag en ik denk dat jullie electro boyz daar vast wel een antwoord op weten:

Ik heb een USB-device. (in dit geval een USB-webcam).
Ik heb een laptop met bluetooth.

Ik wil het USB-device draadloos via bluetooth laten connecten met mijn laptop. Dan mist er dus een bluetooth device dat een USB-aansluiting heeft en uiteraard een power-supply.

Bestaat er zo een apparaat ?
Indien ja -> hoe heet zoiets en waar kan ik het verkrijgen.
Indien nee -> waarom bestaat er zoiets niet ?

Het moet toch gewoon mogelijk zijn om willekeurige signalen die via een usb-lijntje verzonden worden, via bluetooth te verzenden ?

De lokale electroshop kon me niet helpen, ik hoop dat 1 van jullie wel hier verstand van heeft.
Laatst gewijzigd door JavaDeveloper op vr 9 mei 2008, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
cheeta

Bericht door cheeta »

usb bluetooth stick is een client
usb webcam is een client.

Als icter weet je dat er ook ergens een server/host moet zijn. die heb je dan dus nog nodig.

oplossingen zijn extra pc ertussen en of wat ook mogelijk is is een router. dan krijg je eventueel wifi verbinding zoek er wel een met usb host.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Voor de labtop bestaan bluetooth usb apparaten. In de laptop zit dan een driver die de usb bestuurd. De usb chip in het bluetooth apparaatje snapt dan eigenlijk alles wat hij moet doen.
Als je nu een camera hebt met een usb chip, geld daarvoor het zelfde.
De laptop of pc stuurt usb signalen naar de usb chip van de kamera via een usb_camera driver en alles is weer ok.
Als je daar een bluetooth usb apparaatje nu tussen zet, dan moet in de camera een labtop of pctje gestopt worden die de usbchip die in het bluetooth apparaatje zit om de usb driver uit te hangen.
Daarom werkt dat niet.
Ik hoop dat jij als ITer dit verhaaltje een beetje begrijpt.

(edit: Cheeta was me net voor) :lol:
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
JavaDeveloper

Ik heb mn bovenstaande bericht uitgebreid met het woord power-supply. Want wireless stroom bestaat nog steeds niet :-) (Tenzij je zonnecellen gebruikt, maar goed)

De normale situatie is: USB-device (webcam) is aangesloten op de PC/laptop. USB-device genereert signalen, worden via de USB poort verzonden naar PC/laptop. Je OS heeft zelf standaard al een driver voor het snappen van USB-poort. En je hebt zelf een specifieke driver geinstalleerd voor het snappen van de signalen die jouw USB-device (webcam) genereert.
Werkt als een trein.

Nu wil ik tussen het USB-device en de PC/laptop een bluetooth verbinding leggen, waarbij het zowel voor het USB-device als voor de PC/laptop lijkt alsof ze direct met elkaar verbonden zijn.
Afbeelding

Zoiets moet toch gewoon mogelijk zijn ???
Dat betekent dat het een apparaat moet zijn dat bestaat uit 2 bluetooth onderdelen, je kan niet zomaar connecten met de bluetooth van je PC/laptop.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Je kunt op een andere manier wel je camera op je laptop krijgen.
In je pc/laptop zet je dan een adapter die een video ingang heeft.
Op je kamera sluit je dan op de video uitgang van die camera een videozender. Bij je pc/laptop zet je dan de video ontvanger die je dan weer aansluit op de laptop/pc videoadapter.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
JavaDeveloper

Mat Janssen schreef:Je kunt op een andere manier wel je camera op je laptop krijgen.
In je pc/laptop zet je dan een adapter die een video ingang heeft.
Op je kamera sluit je dan op de video uitgang van die camera een videozender. Bij je pc/laptop zet je dan de video ontvanger die je dan weer aansluit op de laptop/pc videoadapter.
Voor een camera is dat wel oplossing. Voor een USB-webcam iets lastiger.

Ik heb zelf 2 wireless IP-cams gekocht. Mijn mening: zonde van mn geld.
waarom ?:
- wireless bereik is triest. Vooral van binnen naar buiten.
- IP-cam heeft infrarood LEDS. Die kun je helaas niet aan/uitschakelen.
Dat betekent dat je de camera nooit achter glas kunt plaatsen, want dat weerkaatst als een spiegel.
- Uiteraard is wireless alleen handig als je ook wireless power-supply hebt, ze hebben geen accu of batterijen, dus beetje jammer.
- Server van de camera crasht na een aantal uur. Je moet hem handmatig weer opstarten door de stroom in/uit te schakelen.
- Je kunt de camera-beelden alleen benaderen door een specifieke(crappy) plugin te installeren die alleen geschikt is voor IE en geen andere browser.
- Apparaat zelf is niet bepaald stealth, dus niet makkelijk verborgen op te stellen.

Mijn advies aan iedereen: koop geen wireless IP-cam, zonder eerst heel goed onderzoek te verrichten het is echt crap.
cheeta

Bericht door cheeta »

hoe goed is je AVR programmeer kennis?

er staat een project in de elektuur enkele maanden terug welke een USB port heeft voor een webcam. Low power kan al op simpele accu. Dit is een AVR webserver.
Gieke1

Bericht door Gieke1 »

http://www.forcom.be/?product=101832

Edimax USB bluetooth dongle class 1 150 m EB-DGC1

De Edimax Bluetooth Dongles zijn van hoogwaardige kwaliteit en voorzien van de laatste technologie. Ook deze dongle is te gebruiken met vrijwel alle bluetooth apparaten en protocols.

Ik gebruik dit al geruime tijd met mijn Nokia GSM en de Nokia PC suite. Werkt perfect tot op zeker 100m
Stynus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Maar dat is niet wat de ts wil :wink:
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
Plaats reactie