hallo,
ik wil graag de werking weten van het LOOPLICHT PROGRAMMEERBAAR.
ik wil drie LED schakelen die na elkaar gaan, maar niet allemaal te gelijk aan, maar kan ik dat ook instellen dat LED 1 aan gaat na 2 sec. LED2 dus LED1 en LED2 zijn nu samen aan dan gaat LED3 alleen aan. gaat dat?
alvast heel fel bedankt.
groetjes sepoike.
LOOPLICHT PROGRAMEERBAAR
- Stynus
- Site Admin

- Contacteer:
Waarom post je er de link niet bij?
http://www.schakelingenonline.nl/schake ... cten/7.htm
En ik denk dat wat jij wil wel kan met de schakeling. Bouw het eens op op een breadbord en experimenteer wat met de uitgangen en de klok dan krijg je het wel juist.
http://www.schakelingenonline.nl/schake ... cten/7.htm
En ik denk dat wat jij wil wel kan met de schakeling. Bouw het eens op op een breadbord en experimenteer wat met de uitgangen en de klok dan krijg je het wel juist.
LOOPLICHT PROGRAMEERBAAR
hallo,
ja maar moet je dan twee van die 4015 gebruiken of gaat dat ook bij 1 want ik heb toch maar drie LED nodig?
wat doet eigelijk die one shot , die weerstanden die naar de massa gaan voor wat dienen die als ik mag vragen?
de data begin eerst laag en als je druk begint deschakeling te werken en als je op de reset druk val alles uit. en voor te starten moet je terug op de data drukken.
als de klok niet door geeft gaan de LEDs dan.
merci voor het bericht en nogmaals bedankt.
groetjes sepoike
ja maar moet je dan twee van die 4015 gebruiken of gaat dat ook bij 1 want ik heb toch maar drie LED nodig?
wat doet eigelijk die one shot , die weerstanden die naar de massa gaan voor wat dienen die als ik mag vragen?
de data begin eerst laag en als je druk begint deschakeling te werken en als je op de reset druk val alles uit. en voor te starten moet je terug op de data drukken.
als de klok niet door geeft gaan de LEDs dan.
merci voor het bericht en nogmaals bedankt.
groetjes sepoike
LOOPLICHT PROGRAMEERBAAR
ja maar ik wil het eens proberen met een 4015 , maar ik had gewoon een paar tips nodig.
maar wat ik zei over die data klop dat en van die klok als die uit staat dan werken de LED niet of gaan ze dan allemaal te gelijke tijd aan.
merci en nogmaals bedankt voor het snel terug sturen.
groetjes sepoike.
maar wat ik zei over die data klop dat en van die klok als die uit staat dan werken de LED niet of gaan ze dan allemaal te gelijke tijd aan.
merci en nogmaals bedankt voor het snel terug sturen.
groetjes sepoike.
LOOPLICHT PROGRAMEERBAAR
iemand?
-
Muizeke
- Moderator

- Locatie: De Roest D'Alkemadelaan 4 bus 18 2600 Berchem ( Antwerpen )
Indien men de klok uit zet bij een werkende schakeling dan stopt het shift-register met data door te geven. Een led dat aan is blijft aan, een led dat uit is blijft uit.
Door de reset te drukken gaan alle leds uit. Als de klok uitgeschakeld is kan men manueel alle leds aan of uit zetten wat ook hun status is.
Als men de schakeling onder spanning zet zijn normaal alle leds uit.
De door u gevraagde sequentie met 3 leds is met deze schakeling niet te verwezenlijken
Door de reset te drukken gaan alle leds uit. Als de klok uitgeschakeld is kan men manueel alle leds aan of uit zetten wat ook hun status is.
Als men de schakeling onder spanning zet zijn normaal alle leds uit.
De door u gevraagde sequentie met 3 leds is met deze schakeling niet te verwezenlijken