Arm Compad . . . led effecten

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
xSchmitterSx
Contacteer:

Arm Compad . . . led effecten

Bericht door xSchmitterSx »

Geachte Dames & Heren ,

Ik heb een vraag , in verband met led effecten voor in mijn arm compad . Ik ben lid van een Star Wars Dressclub : " Rebel Legion BeNeLux " .

Ik zou graag voor in mijn Arm Compad een led effect ( knipperen ) maken . De kleuren die ik graag zou gebruiken zijn blauw , wit , rood & groen .

- - - - - - - - - - - - -

Ik heb iets proberen in één te knutselen als een soort preview . Om te weten wat en hoe :
Afbeelding
Uitleg van links naar rechts :
- Arm Compad , is een soort communicatie middel in de films van Star Wars . Deze Arm Compad komt in de linkermouw van een Flightsuit .
- Lego , van deze blokjes ga ik led houders maken .
- Leds
- Weerstand , ik heb op het internet gelezen dat voor de witte leds weerstand - 270 en voor de rode leds - weerstand 390 moet zijn .
- On / Off knopje ( niet op de foto ) , iedere kleur zou ik graag apart aansteken .
- V9 Batterijen , ik heb mij laten vertellen dat ik voor iedere lamp 1 batterij zal nodig hebben .
- - - > Aan de binnenkant van mijn linkermouw zou er dan een kabel liggen tot in mijn broekzak , waar de batterijen houder zal zitten .

De vraag nu :
- Wat kan ik er tussen steken om die led's te laten knipperen .

- Dit zal waarschijnlijk met zo een printplaatje moeten gebeuren . Zoals in een Kerst muts . Maar moet dit printplaatje dan zo dicht mogelijk bij de leds zitten ( wat moeilijker zal zijn wegens ' plaats ' gebrek ) . Ik zou dan eventueel zo een printplaatje installeren bij de batterij houder .

- Of bestaat er één of ander oplossing , die ook mogelijk mij verder kan helpen .

Alvast bedankt om tijd vrij te maken voor dit bericht .
Vriendelijke groeten

Stijn Desmyter - xSchmitterSx
bertus
Moderator
Moderator

Bericht door bertus »

Hallo,

Op deze pagina staan diverse schakelingtjes voor leds:
http://www.educypedia.be/electronics/circuitsled.htm

Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Plaats reactie