Stel ik gebruik RGB leds ipv gewone , 3 in serie zoals op het circuit .
Ik kopieer dit circuit nogeens 2 keer , voor de andere 2 kleuren .
Zou het werken ? Klopt het dat ik dan 0.55A nodig heb voor heel het circuit ?
Ik hoopte ook stiekem dat iemand me enkele links / schakelingen kon geven zodat ik ze kan faden per kleur , of misschien iets met een processor , dat ze knipperen enz ?
Allright , merci voor de links ! Het besturingsysteem zelf in elkaar knutselen lijkt iets te hoog gegrepen voor mij . Heb al eens geprobeerd gewoon een schema te maken , maar dan hebben ze dit onderdeel niet , en vragen ze of dat ander goed is , en uiteindelijk kom ik met een hoop spullen thuis waarvan ik helemaal niet meer begrijp wat nu wat is ..
Nog ff wat n00b vraagjes :p : kun ja RGB leds ook met PWM controlleren ? is de levensduur van de led dan nog ong. zo groot ?
Kzou ze ook graag een strobo functie kunnen geven , is dit mogelijk met leds ?
Merci
Owja , nog eentje :
Deze installatie zou uiteindelijk buiten een auto functie , een audio functie nodig hebben
Het grote plan is : 3 RGB systemen hebben , 1ntje met een low-pass filter , 1 bandpass 500-4000hz en nog een voor het hoog .
Dus ik zou bij de besturing een micro moeten hebben waar ik dan een filter tussen steek ( die kan ik zelf maken ) . Kan ik misschien iets bestaand 'hacken' fzo ?
Nee , een led par doet het hem niet helemaal . De leds zouden over een kleine constructie verspreid moeten worden en ik denk dat een dmx systeem mij duurder gaat uitkomen :s Tafel , dimmer , dmx kabel .. allemaal prijzig spul . En dan is de joy van het zelfgemaakte ervan af
Xinonix schreef:Nee , een led par doet het hem niet helemaal . De leds zouden over een kleine constructie verspreid moeten worden en ik denk dat een dmx systeem mij duurder gaat uitkomen :s Tafel , dimmer , dmx kabel .. allemaal prijzig spul . En dan is de joy van het zelfgemaakte ervan af
dimmer heb je niet nodig,
Maar je zou eens moeten kijken hoe die aansturing werkt. Misschien zou je op internet iets kunnen vinden.
Want de leds die erin zitten kunnen echt geweldig dimmen