Sensoren onder stickers???

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
jepete

Sensoren onder stickers???

Bericht door jepete »

Hallo allen,

Ik heb iets bedacht waar (electro)techniek bij komt kijken wat voor mij abracadabra is. Maar wellicht kunnen jullie mij hier meer inzicht in geven.

Stel, we plaatsen grote vierkanten stickers op de grond, en we plaatsen er sensoren onder, zodat als je erop staat dit registreert wordt en vervolgens naar een laptop stuurt die het dan omzet naar een leesteken.
Hierdoor produceer je door eroverheen te lopen dus leestekens.

Is zoiets ingewikkeld en/of kostbaar en hoe snel is zoiets te realiseren?
Stel dat dit lukt dan kan ik tegen vergoeding ook wel wat handige mensen gebruiken.

Alvast zeer bedankt!

Gr. JP
JoPiDo

Bericht door JoPiDo »

is opzich niet heel lastig te realiseren, alleen die 'sticker' moet goed gemaakt worden, mag er een draad naar de computer lopen?
Gompy

Bericht door Gompy »

Koop van die dansmatten voor de Nitendo.
Sloop een oud toetsenbord en verbind de dansmatten aan de printsporen van de knoppen van het toetsenbord en klaar ben je.
jepete

Bericht door jepete »

JoPiDo schreef:is opzich niet heel lastig te realiseren, alleen die 'sticker' moet goed gemaakt worden, mag er een draad naar de computer lopen?
Dank voor de reactie,

Ja, er mogen draden lopen naar een computer, liefst zo onopvallend mogelijk. De speciale (vloer)sticker is er alleen om daar bijvoorbeeld een letter A op te plaatsen, en de sensor te bedekken.

Is een systeem als deze kostbaar of zit het meer in het creeeren van zo een systeem?

gr. jepete
Plaats reactie