Hallo,
ik wil een bewegingsmelder aansluiten in mijn schuur, maar loop tegen het volgende probleem aan:
ik heb een 2 draden aansluiting. Eén rode en één witte........
een melder heeft ook een aarde nodig, maar die heb ik dus niet.
hetzelfde probleem heb ik in de badkamer, hoewel deze draden zwart en blauw zijn, maar dus ook geen aarde.
wat kan/moet ik doen?
bewegingssensor aansluiten zonder aarde
-
Mat Janssen
- Moderator

Die dingen zitten in een plastic behuizing, en hoeven niet aan de aarde te zijn aangesloten.
Dat er een aardpunt in die dingen zitten komt omdat de leverancier niet weet wat voor een soort lamp je ermee gaat schakelen.
Ga je b.v. een metalen buitenlamp ermee schakelen, dan moet die lamp wel geaard worden, en dan kun je je aarde aansluitdraden in ieder geval kwijt.
Dat er een aardpunt in die dingen zitten komt omdat de leverancier niet weet wat voor een soort lamp je ermee gaat schakelen.
Ga je b.v. een metalen buitenlamp ermee schakelen, dan moet die lamp wel geaard worden, en dan kun je je aarde aansluitdraden in ieder geval kwijt.
signature ruimte te huur 
Verhuurd
Verhuurd
Hoi Mat,
ik geloof je direct. Je zou zeggen dat het ding zou werken als ik hem aansluit, maar helaas........
linksom of rechtsom hij doet het niet.
de winkel vertelde mij dat de sensor een aarde nodig heeft en die heb ik dus niet.
bestaat er zoiets als een sensor op 2 draden, of doe ik dan echt iets verkeerd??
ik geloof je direct. Je zou zeggen dat het ding zou werken als ik hem aansluit, maar helaas........
de winkel vertelde mij dat de sensor een aarde nodig heeft en die heb ik dus niet.
bestaat er zoiets als een sensor op 2 draden, of doe ik dan echt iets verkeerd??
-
Mat Janssen
- Moderator

Welke winkel was dat en wat voor sensor heb je?nitwit schreef:Hoi Mat,
Hier ook eentje van de gamma en werkt prima zonder aarde.
(Ik hoop dat je snel weer kunt lopen, klinkt behoorlijk naar namelijk)