effe voorstellen, ik ben Dave, 28jaar oud afgestudeerd als metaalbewerker en werkend voor PIDPA (drinkwatermaatschappij van de provicie antwerpen) en ik ben momenteel bezig mijn aqua (tropisch zeewater) aant automatiseren en met elektronica aant uitbreiden...
dus ik hoop dat jullie mij hier op het forum mij er een beetje mee kunnen helpen...
ik ben al zeg ik het zelf
maar goed, alle gekheid op een stokje...
kga eerste effe zegge wat ik staan heb, en wat ik graag veranderd zou zien...
ik heb dus een belpa GR2406.00 transfo
PRIM 15-0-15 230-400V 1PH 50/60Hz
sec. 24V/DC 6A
voor mij chinees, wat ik er uit haal is dat het 230 omzet naar 24v Gelijkspanning en dat hij 6 Ampere leverd...?
daar heb ik een ledblokje op hangen voor mijn nachtverlichting.
alsook 4 fans BSS24 80x80 (24vdc, 0.073A 3200rpm)
deze zijn aangesloten op een kastje met 2 potentiometers zodat ik ze kan regelen in snelhied...
alsook met 2, 3standen tiumelschakelaars...
verdere info kwa schakelaars en potentiometers kan ik niet geven, omdat ik over deze info niet beschik... of vind ik op de schakelaars en potentiometers een nr of zo terug...? zoja, dan kan ik ze morgen bekijken op de aqua zelf en ze hier bij zette...
de fans staan nu continu te draaien, deze dienen ter koeling van de lampen en koeling van de sump(overloopbak die onder het aqua staat)
ik zou deze graag regelen zodat ze opspringen vanaf dat de temp een bepaalde waarde overschreidt en afspringt als de temp weer daald...
nu dacht ik aan een vellman kit, NR K6002...?
is wel een level5 zie ik
en alsook zou ik het elektrokastjes van de schakelaars en poteniometer willen uitbreiden naar het dubbele, dus 4, 3 standenschakelaars en 4 potentiometers zo dat ik met da fans nog wat kan uitbreiden...
en wil ik daarbij een schakelaar plaatsten zo dat ik de ledblok ook kan schakelen...
dus mijn vraag, wat heb ik allemaal nodig...? en hoe sluit ik het aan...
dat is al veel voor het moment... maar het ene hangt vast aant andere...
als dit in op een verkeerde plaats staat, mijn excusses dan!!
mvg Dave en veel dank bij voorbaad!!!