Internet site gezocht.

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Tomas 50

Internet site gezocht.

Bericht door Tomas 50 »

Ik heb besloten om als eindwerkstuk een hijskraan te maken op zonne energie.
Dit maak ik dus met 3 electro motoren die alle 3 vooruit en achteruit moeten kunnen draaien en aangesloten moeten worden op schakelaars die dat aan kunnen sturen.
Ik weet hier nog niets vanaf dus weet iemand misschien een internet site waar info op staat?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Motoren links en rechtom moet met schakelaars of in een "brug schakeling" kunnen. In dit forum vind je wel iets over een brugschakeling.
Het opladen van accu's d.m.v. zonne energie moet je wel via google kunnen vinden.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Tomas 50

Bericht door Tomas 50 »

IK kan hier niet echt iets bruikbaars vinden wat ik nu snap. :wink:
Ik weet nagenoeg nx van electronica af.
Ik heb een rc autootje van men broertje uit elkaar gehaald en daar kon ik toch echt niets wijser uit worden.
Is er geen site waar een beetje de basiskennis op staat van de electro van bv een rc auto?
Mat Janssen
Moderator
Moderator

Bericht door Mat Janssen »

Kijk eens bij schakelingen online. Boven in onder de reclame van conrad en elektuur staat een groene link, klik daar eens op
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Zlatko

Bericht door Zlatko »

Denk eens aan schakelaars met meerdere aansluitingen, zo kun je de polen van de accu omdraaien en draait de motor de andere kant uit.

Zlatko
Plaats reactie